Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSzmidt, Krzysztof
dc.contributor.authorModrzejewska-Świgulska, Monika
dc.contributor.editorSzmidt, Krzysztof
dc.contributor.editorModrzejewska-Świgulska, Monika
dc.date.accessioned2019-11-07T16:17:09Z
dc.date.available2019-11-07T16:17:09Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationSzmidt K., Modrzejewska-Świgulska M., Słowo wstępne, [w:] Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej, Szmidt K., Modrzejewska-Świgulska M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 7-9, doi: 10.18778/7525-837-0.01pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-837-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30693
dc.descriptionPublikacja doskonale wpisuje się w klimat „protwórczości i prozdolności” dzisiejszych czasów. Powstała jako projekt teoretyczno-badawczy, który w swoich założeniach integruje dwa zespoły pracowników naukowych, przedstawicieli pedagogiki twórczości oraz edukacji artystycznej. Autorzy postawili sobie nader ambitne zadanie, związane z przedstawieniem podstaw pedagogiki pozytywnej, w oparciu o zgromadzoną wiedzę teoretyczną jak i wyniki badań własnych. Istotnym walorem poznawczym książki jest sposób narracji, jakim posługują się Autorzy. Z jednej strony mamy do czynienia z naukowym i rzetelnym wykładem, z drugiej strony autorzy w żywy i lekki sposób omawiają problematykę, która skłania czytelnika do własnych refleksji i przemyśleń, zachęca do projektowania własnych działań pedagogicznych. Wydaje się zatem, że Autorom doskonale znana jest koncepcja refleksyjnego praktyka, skoro prezentując swoje wywody sprawiają, iż odbiorca staje się refleksyjnym czytelnikiem.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofSzmidt K., Modrzejewska-Świgulska M. (red.), Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectpedagogikapl_PL
dc.subjectzdolnościpl_PL
dc.subjecttwórczośćpl_PL
dc.subjectkreatywnośćpl_PL
dc.subjecttalentpl_PL
dc.subjectuzdolnieniapl_PL
dc.titleSłowo wstępnepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number7-9pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Badań Edukacyjnych, Zakład Pedagogiki Twórczościpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-309-2
dc.contributor.authorBiographicalnoteKrzysztof J. Szmidt jest profesorem nadzwyczajnym Uniwersytetu Łódzkiego, kierownikiem Zakładu Pedagogiki Twórczości w Katedrze Badań Edukacyjnych. Autor wielu książek i artykułów z zakresu pedagogiki twórczości i treningu kreatywności, w tym Pedagogiki twórczości (GWP, 2007), Treningu kreatywności („Helion”, 2008), ABC kreatywności (Difin, 2010). Prezes Zarządu Głównego Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności w latach 2000–2009, a obecnie prezes honorowy PSK i superwizor treningu twórczości PSK. Koordynator naukowy największego w Polsce projektu wychowania do twórczości – Szkoła wspierająca uzdolnienia, realizowanego w sześciu miastach Mazowsza. Pomysłodawca nowej formy dydaktycznej – lekcji twórczości, realizowanych w wielu polskich szkołach, autor podręczników i pomocy dydaktycznych z tego zakresu (Porządek i Przygoda. Lekcje twórczości i Żywioły. Lekcje twórczości w nauczaniu zintegrowanym). Przeprowadził setki treningów kreatywności dla różnych grup zawodowych, w tym dla tak znanych firm, jak: „Praktiker”, „Parker”, „Cersanit”, BRE Bank, „Polsnack” czy „Masterfood Polska”. Stały współpracownik i konsultant naukowy Ośrodka Twórczej Edukacji „Kangur” w Krakowie oraz Centrum Edukacji Nauczycieli Szkół Artystycznych Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Dla programu 1 TVP nakręcił serial edukacyjny Pogotowie Twórczości (trzy emisje). Opiekun naukowy jedynej w Polsce Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Artystycznej w Zakopanem. Prywatnie miłośnik wspinaczki górskiej, siatkówki i skandynawskiej powieści kryminalnej. Znawca muzyki klasycznej, zwłaszcza barokowej, oraz jazzu, zwłaszcza cool. Zaciekły poszukiwacz widoków w Tatrach i na wyspach greckich.pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteMonika Modrzejewska-Świgulska – pedagog, adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Twórczości w Katedrze Badań Edukacyjnych na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie Łódzkim, studia podyplomowe na Uniwersytecie Jagiellońskim, specjalizacja: aktywność twórcza i sposoby jej wspierania. Rozprawę doktorską na temat Twórczość codzienna w perspektywie biograficznej napisała pod kierunkiem profesora Krzysztofa J. Szmidta. Jest członkiem zarządu głównego Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności. Autorka publikacji z zakresu pedagogiki twórczości i badań nad twórczością, współredaktorka pracy Psychopedagogika działań twórczych (Impuls, 2003). Pracuje jako konsultant i trener w projekcie Szkoła wspierająca uzdolnienia oraz wykładowca i trener Centrum Edukacji Nauczycieli Szkół Artystycznych MKiDzN. Swoje zainteresowania naukowe koncentruje wokół problematyki pedagogiki twórczości, animacji społeczno-kulturalnej oraz badań biograficzno-narracyjnych. Prywatnie lubi hatha-yogę, dobry teatr i powieść modernistyczną, mistyczne miasta, twórczość Joni Mitchell oraz bossa novę.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-837-0.01


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe