Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRutkowski, Andrzej
dc.contributor.editorDuraj, Jan
dc.contributor.editorSajnóg, Artur
dc.date.accessioned2019-09-17T07:26:54Z
dc.date.available2019-09-17T07:26:54Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationRutkowski A., Premie za przejęcia – przegląd badań z rynków rozwiniętych, [w:] Ekonomiczne i pozaekonomiczne czynniki zarządzania wartością przedsiębiorstwa, Duraj J., Sajnóg A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 249-261, doi: 10.18778/7525-866-0.13pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-866-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30191
dc.description.abstractThis paper examines the relationship between the size of the premiums, and the following topics such as: the nature of the acquisition, the state of economic conditions, the value of transactions, and the quality of corporate governance. The presented analysis is a starting point to conduct in-depth research of M&A processes on emerging markets, especially Polish capital market.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDuraj J., Sajnóg A. (red.), Ekonomiczne i pozaekonomiczne czynniki zarządzania wartością przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectmergerspl_PL
dc.subjectacquisitionspl_PL
dc.subjectbid premiumpl_PL
dc.subjectcapital marketpl_PL
dc.subjectfuzjepl_PL
dc.subjectprzejęciapl_PL
dc.subjectpremia za przejęciepl_PL
dc.subjectrynek kapitałowypl_PL
dc.titlePremie za przejęcia – przegląd badań z rynków rozwiniętychpl_PL
dc.title.alternativeBid premiums: review of research from developed capital marketspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number249-261pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Warszawski, Wydział Zarządzaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-323-8
dc.referencesBetton S., Eckbo E. B., Torburn K. S., Merger Negotiations and the Toehold Puzzle, „Journal of Financial Economics” 2009, Vol. 91.pl_PL
dc.referencesBruner R., Applied Mergers &Acquisitions, Wiley, Hoboken 2004.pl_PL
dc.referencesChari A., Ouimet P. P., Tesar L., The Value of Control in Emerging Markets, „The Review of Financial Studies” 2010, Vol. 23, No. 4.pl_PL
dc.referencesChatterjee J. K., Yan A., Takeover Premium and Divergence of Opinions, Working Paper, School of Business, Fordham University, 2008.pl_PL
dc.referencesChen Ch., Cornu Ph., Managerial Performance, Bid Premiums, and the Characteristics of Takeover Targets, „Annals of Economics and Finance” 2002, No. 3.pl_PL
dc.referencesCotter J., Shivdasani A., Zenner M., Do Independent Directors Enhance Target Shareholder wealth During Tender Offers?, „Journal of Financial Economics” 1997, Vol. 43, No. 2.pl_PL
dc.referencesDePamphilis D. M., Mergers, Acquisitions, and Other Restructuring Activities, Elsevier-Academic Press, San Diego 2012.pl_PL
dc.referencesDyck A., Zingales L., Control Premiums and the Effectiveness of Corporate Governance Systems, „Journal of Applied Corporate Finance”, Spring/Summer 2004, Vol. 16, No. 2–3.pl_PL
dc.referencesDyck A., Zingales L., The Private Benefits of Control, „Journal of Finance” 2004, Vol. 59(2).pl_PL
dc.referencesGaspar J.-M., Massa M., Matos P., Shareholders Investment Horizons and the Market for Corporate Control, „Journal of Financial Economics” 2005, Vol. 76.pl_PL
dc.referencesHammermesh L. A., Wachter M. L., The Short and Puzzling Life of the Implicit Minority Discount in Deleware Appraisal Law, „University of Pennsylvania Law Review” 2007, Vol. 156:1.pl_PL
dc.referencesHartzell J., Ofek E., Yermack D., What’s in for Me? CEOs Whose Firms Are Acquired, „Review of Financial Studies”, April 2004, Vol. 17, No. 1.pl_PL
dc.referencesHealy P. M., Palepu K. G., Ruback R. S., Which Takeovers Are Profitable? Strategic or Financial?, „Sloan Management Review”, Summer 1997.pl_PL
dc.referencesHitchner J. R., Financial Valuation: Applications and Models, Wiley Hoboken 2006.pl_PL
dc.referencesJarrell G. A., Poulsen A. B., Bidders Returns, Working Paper, 1987, [za:] G. A. Jarrell, J. A. Brickley, J. M. Netter, The Market for Corporate Control: The Empirical Evidence Since 1980, „Journal of Economic Perspectives”, Winter 1988, Vol. 2, No 1.pl_PL
dc.referencesJensen M. C., Ruback R. S., The Market for Corporate Control: The Scientific Evidence, „Journal of Financial Economics” 1983, Vol. 11.pl_PL
dc.referencesKouwenberg R., Salomons R., The Value Premium in Emerging Equity Markets and Local Macroeconomic Conditions, Working Paper, University of Groningen, Department of Economics, 2005.pl_PL
dc.referencesMillman G. J., M&A can leave CEOs at loss, „Wall Street Journal”, 18 October 2010.pl_PL
dc.referencesMoeller T., Let’s Take a Deal! How Shareholders Control Impacts Merger Payoff, „Journal of Financial Economics” 2005, Vol. 73.pl_PL
dc.referencesNenova T., The Value of Corporate Rights and Control: A Cross-Country Analysis, „Journal of Financial Economics” 2003, Vol. 68.pl_PL
dc.referencesRoach G. R., Control Premiums and Strategic Mergers, „Business Valuation Review”, June 1998.pl_PL
dc.referencesShefrin H., Behavioral Corporate Finance, McGraw-Hill, New York 2007.pl_PL
dc.referencesShleifer A., Vishny R. W., A Survey of Corporate Governance, „Journal of Finance” 1997, Vol. 52,2.pl_PL
dc.referencesSudarsanam S., Creating Value from Mergers and Acquisitions; The Challenges, Prentice Hall, Harlow 2010.pl_PL
dc.referencesVaraiya N., Determinants of Premiums in Acquisitions Transactions, „Managerial and Decision Economics” 1987, Vol. 8.pl_PL
dc.referencesWolf J., Do CEOs in Mergers Trade Power for Premium? Evidence from Mergers of Equals, „Journal of Law, Economics and Organizations” 2004, Vol. 20.pl_PL
dc.referencesZingales L., What Determines the Value of Corporate Votes?, „The Quarterly Journal of Economics” 1995, Vol. 110.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-866-0.13


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe