Przeglądaj Turyzm/Tourism 2019, 29/1 według tytułu
Wyświetlanie pozycji 10-18 z 18
-
Miasto w cieniu muzeum. Problemy rozwoju turystyki w Oświęcimiu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)W artykule opisano problemy rozwoju turystyki w Oświęcimiu, miasta, którego wizerunek zdominowany jest przez miejsce ludobójstwa KL Auschwitz-Birkenau. W opracowaniu skoncentrowano się na prezentacji wyników badań nad ... -
Produkt gastronomiczny w hotelach w Łodzi
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Restauracje oraz inne obiekty świadczące usługi gastronomiczne stanowią istotną część hoteli, mogą być ich wizytówką lub decydować o ich niepowtarzalności. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 ... -
Przewodniki turystyczne w kontekście rozwoju wiedzy o sztuce na ziemiach polskich w XIX wieku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Dawne przewodniki stanowią ważną kategorię źródeł historycznych, pozwalających zrekonstruować wiele aspektów z zakresu historii turystyki. Szczególny rozwój literatury przewodnikowej nastąpił w XIX w., kiedy wykształcił ... -
Schrony w Nowej Hucie jako kłopotliwe dziedzictwo: pomiędzy edukacją a rozrywką
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)W artykule podjęto próbę ukazania, w jaki sposób przestrzeń dziedzictwa Nowej Huty ulega stopniowej transformacji pod wpływem ruchu turystycznego. Przykładem, który zostanie przeanalizowany, jest projekt nowej trasy ... -
Taniec w turystyce w perspektywie antropologicznej – wprowadzenie do problematyki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Taniec odgrywa ważną rolę we współczesnym przemyśle turystycznym. Obecna moda na taniec stwarza wielkie możliwości dla turystyki kulturowej. Należy jednak pamiętać, że istnieje ogromne niebezpieczeństwo zatracenia ... -
A town overshadoved by a museum: Problems of tourism development in Oświęcim
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)The article presents issues of tourism development in Oświęcim – a town that remains in the shadow of the former genocide site of Auschwitz-Birkenau Concentration Camp. The authors’ aim is to present the results of research ... -
Unique elements of Polish city brands in online reviews
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)The aim of the paper is to identify unique elements of the brands of Polish cities and to identify similarities and differences between them. The work attempts to answer the following research questions: Which elements ... -
Zabytkowa Linia Tramwajowa we Wrocławiu – analiza oferty turystycznej z punktu widzenia turystyki miejskiej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Celem autora artykułu jest ocena funkcjonowania turystycznej linii tramwajowej we Wrocławiu w 2018 r. pod względem atrakcyjności oferty dla turystów, zainteresowania przejazdami oraz kosztów i opłacalności jej utrzymania, ... -
Zmiany w strukturze funkcji turystycznej uzdrowisk kujawskich (na podstawie wielkości i struktury bazy noclegowej)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)W opracowaniu podjęto próbę weryfikacji hipotezy o postępującym różnicowaniu się struktury funkcji turystycznej w uzdrowiskach Polski na podstawie studium przypadku uzdrowisk kujawskich. Wykorzystano dane dostępne w Banku ...