Praca socjalna - analiza instytucjonalna z perspektywy konwersacyjnej
Streszczenie
Niniejsza praca składa się z dwóch części.
Pierwsza z nich, zawierająca konteksty teoretyczne przyjętej w pracy perspektywy obejmuje teoretyczne i metodologiczne założenia analizy konwersacyjnej wraz ze wskazaniem ich zbieżności z generalnymi założeniami pedagogiki
społecznej oraz podstawowe założenia klasycznego i nowego instytucjonalizmu
odniesione do założeń analizy instytucjonalnej, zadomowionej już w pedagogice
społecznej. Analiza ta wzbogacona będzie ponadto o ocenę przydatności wybranych elementów analizy konwersacyjnej i instytucjonalnej dla teorii i praktyki
pedagogiki społecznej.
Część druga to prezentacja rezultatów badania opartego na analizie kilkunastu dyskusji profesjonalnych z kilku instytucji. Wnioski te uporządkowane zostały
ze względu na stopień ogólności od najbardziej szczegółowych, jak wewnętrzna
organizacja działania, poprzez kontekstualizację tego działania, tematyzację i instytucjonalizowanie, aż po bardziej uogólnione wnioski teoretyczne uporządkowane w ścieżki instytucjonalizacji pracy socjalnej. Wnioski ogólne uzupełnione
są konkluzjami metodologicznymi oraz praktycznymi.
W aneksie znajdzie Czytelnik notę metodologiczną, na którą składa się prezentacja metody, która została wykorzystana w podstawowym dla niniejszej pracy
projekcie badawczym z takimi szczegółowymi zagadnieniami, jak próbkowanie,
transkrypcja czy procedury analityczne.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: