Show simple item record

dc.contributor.authorKowalczyk, Andrzej
dc.date.accessioned2019-05-14T16:08:34Z
dc.date.available2019-05-14T16:08:34Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/28233
dc.description.abstractAcademics representing many different fields, including geography, have becom e interested in hotel services as a result of their recent dynamic development. Hotels are the object of analysis in both the geography of tourism, the geography of services and urban geography. The complex character of the phenomenon raises the question of whether the geography of hotel services should becom e an independent study area.en
dc.description.abstractDynamiczny rozwój usług hotelarskich sprawia, że stają się one przedmiotem zainteresowania wielu dyscyplin naukowych, w tym również geografii. Hotele są przedmiotem analizy zarówno geografii turyzmu, jak i geografii usług i geografii miast. Złożoność zjawiska skłania do zastanowienia się nad celow ością wyróżnienia geografii hotelarstwa.pl
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm/Tourism;2
dc.subjecthotel services
dc.subjectthe geography of hotel services
dc.subjecttheories of the developm ent and location of hotel services
dc.subjectglobalisationen
dc.subjectusługi hotelarskie
dc.subjectgeografia hotelarstwa
dc.subjectteorie rozwoju i lokalizacji usług hotelarskich
dc.subjectglobalizacja
dc.titleDefinition and Research Areas in the Geographical Study of Hotel Servicesen
dc.title.alternativeDefinicja i przedmiot badań geografii hotelarstwapl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number5-22pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Katedra Geografii Miast i Turyzmu, Zakład Geografii Hotelarstwapl_PL
dc.referencesAlexander N., Lockwood A., 1996, Internationalisation: a comparison o f the hotel and retail sectors, „The Service Industries Journal”, vol. 16, no. 4, p. 4 5 8 - 473
dc.referencesBegin S., 2000, The geography of a tourist business: hotel distribution and urban development in Xiamen, China, -Tourism Geographies", vol. 2, no. 4, p. 448-471.
dc.referencesBloomfield G., 1996, Lodging at the interchange in London, „The Canadian Geographer”, vol. 40, no. 2, p. 173-180.
dc.referencesBłądek Z., 1987, Kształtowanie programów i funkcji hoteli miejskich. Materiały dla Studiów Doktoranckich i Podyplomowych, nr 15, Politechnika Poznańska, Poznań.
dc.referencesBull P., Church A., 1996, Recession and the hotel and catering industry: a regional perspective, „The Service Industries Journal", vol. 16, no. 2, p. 118-139.
dc.referencesButowski L., 1994, Funkcja turystyczna w dużych miastach europejskich. Studium porównawcze Berlina, Budapesztu, Paryża, Pragi, Wiednia i Warszawy, maszynopis pracy doktorskiej, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
dc.referencesCrawford-Welch S., 1991, International marketing and competition in European markets, „International Journal of Contemporary Management”, vol. 3. no. 4, p. 47-54.
dc.referencesCrawford-Welch S., 1992, Competitive marketing strategies in the international hospitality industry, (in:) Teare R., Olsen M. (ed.). International hospitality management: corporate strategy in practice, John Wiley, London, p. 95-109 .
dc.referencesDaneshkhu S., 1998, Globalisation is the name o f the game, „Financial Times", 18 June, [dodatek] „World Tourism", no. 2.
dc.referencesDe Bres K., 1994, Cowtowns or Cathedral precincts? Two models for contemporary urban tourism, „Area", vol. 26, no. 1, p. 57-67.
dc.referencesDe Groote P., Eerlingen M., 1995, A quantitative and qualitative analysis of the B russels hotel business, „Revue de Tourisme - The Tourist Review - Zeitschrift für Fremdenverkehr”, vol. 50, no. 3, p. 3 0-40.
dc.referencesDoumenge J. P., 1995, L'urbanisation a Guam, „Les Cahiers d'Outre-Mer”, 48 (191), juillet-septem bre, p. 347-380.
dc.referencesDydula S., 1998, Baza noclegowa Nowego Jorku, maszynopis pracy magisterskiej, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, Uniwersytet Warszawski
dc.referencesFortune 1 thousand ranked within industries, „Fortune", 1999. April 26.
dc.referencesKonsewiczowa G., 1976, Technologia usług hotelarskich, cz. I, TNOIK, Kraków.
dc.referencesKowalczyk A ., 1999, Polityka lokalizacyjna wybranych łańcuchów hotelowych, „Turyzm", t. 9, z. 1, s. 137-159.
dc.referencesKowalczyk A., 2001, Geografia hotelarstwa. Wydawnictwo UŁ, Łódź.
dc.referencesLittlejohn D., Roper A., 1991, Changes in international hotel companies' strategies, (w:) Teare R., Olsen M. (red.), International hospitality management: corporate strategy in practice, John Wiley & Sons, London, p. 194-212.
dc.referencesPrzybylska K., 1998, Determinanty zagranicznych inwestycji bezpośrednich w teorii międzynarodowego cyklu życia produktu, „Gospodarka Narodowa", nr 2-3, s. 42-50.
dc.referencesReczek W ., 1969, Model organizacyjny turystyki w Polsce, Sport i Turystyka, Warszawa.
dc.referencesRogalewski O., 1974, Zagospodarowanie turystyczne. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
dc.referencesShundich S., 1997, Consolidation, global growth drive industry, „Hotels", January, p. 42-50.
dc.referencesTELFER D. J., Wall G., 2000, Strengthening backward economic linkages: local fo o d purchasing by three Indonesian hotels, „Tourism Geographies", vol. 2, no. 4, p. 421-447.
dc.referencesThe DK World Reference Allas, 1996, Dorllng Kindersley Ltd., London.
dc.referencesVacher L., 1994, La recente et spectaculaire croissance des investissem ents dans la region touristique de la Grande Barriere de Corail, „Les Cahiers d'Outre-Mer", vol. 47, no. 188, octobre-decembre, p. 411-430.
dc.referencesWarszyńska J.. Jackowski A., 1978, Podstawy geografii tunjzmu, PWN, Warszawa.
dc.referencesWilk W., 1999, Czynniki lokalizacji wybranych usług w Warszawie w okresie transformacji społeczno-gospodarczej, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, maszynopis pracy doktorskiej, Uniwersytet Warszawski. Warszawa.
dc.referencesYOKENO N., 1968, La localisation de i'Industrie touristique: application de l'analyse de Thunen-Weber, „Cahiers du Tourisme", C-9, C.H.E.T., Aix-en-Provence.
dc.referencesXu G., 1999, Socio-economic Impacts of domestic tourism in China: case studies in Guilin. Suzhou and Beidaihe, „Tourism Geographies", vol. 1, no. 2, p. 204-218.
dc.contributor.authorEmailakowalczyk@wgsr.uw.edu
dc.relation.volume11pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record