Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMańkowska, Grażyna
dc.contributor.editorPiasecka, Agata
dc.contributor.editorBlumental, Ija
dc.date.accessioned2019-04-10T08:27:41Z
dc.date.available2019-04-10T08:27:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationMańkowska G., Językowe i pozajęzykowe sposoby kreowania wizerunku kobiety w czasopismach rosyjskojęzycznych, [w:] W kręgu zagadnień semantyki i stylistyki tekstu, Blumental I., Piasecka A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 207-215, doi: 10.18778/7969-416-7.22pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-416-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27548
dc.description.abstractIn her article the authoress mentions various means of creating the image of the female gender in contemporary Russian-speaking magazines. She advances the thesis that the image is created through making value judgments on given traits, attitudes and behavior which women are encouraged to display (or discouraged from displaying). The function of making value judgments is related to the choice and hierarchy of conveyed contents (including advertised contents), the choice of photos shown and, most important, the linguistic means used. The analysis of linguistic indicators of making value judgments is illustrated with exhaustive factual material.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBlumental I., Piasecka A. (red.), W kręgu zagadnień semantyki i stylistyki tekstu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectjęzykowe sposoby kreowania wizerunku kobietypl_PL
dc.subjecttekstologiapl_PL
dc.subjectsemantyka tekstówpl_PL
dc.subjectpraktyka przekładupl_PL
dc.subjectsystemy językowepl_PL
dc.titleJęzykowe i pozajęzykowe sposoby kreowania wizerunku kobiety w czasopismach rosyjskojęzycznychpl_PL
dc.title.alternativeLinguistic and non-linguistic means of creating the image of a woman in Russian-speaking magazinespl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number207-215pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Warszawski (Warszawa, Polska)pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-776-2
dc.referencesАжгихина Н. (2000), Интервью, [в:] Женщина и визуальные знаки, ред. А. Альчук, Москва, с. 160–167.pl_PL
dc.referencesЧернова Ж. В. (2009), Глянцевые журналы: издания для «настоящих» мужчин и современных женщин, электронная версия: http://www.ecsocman.edu.ru/db/msg/149606/2763.html.pl_PL
dc.referencesAmpel-Rudolf M. (2008), Wartościowanie kobiety w dyskursie publicystycznym, [w:] Język, społeczeństwo, wartości. Prace Komisji Językoznawczej BTN, nr XVIII, Bydgoszcz, s. 7–12.pl_PL
dc.referencesHunston S., Thompson G. (2000), Evaluation: An Introduction, [in:] Evaluation in Text. Authorial Stance and the Construction of Discourse, ed. S. Hunston & G. Thompson, Oxford, pp. 1–27.pl_PL
dc.referencesMańkowska G. (2010), Reklama w rosyjskojęzycznych czasopismach dla kobiet, [w:] Język, tekst, kultura. Prace Komisji Językoznawczej BTN nr XX, Bydgoszcz, s. 289–298.pl_PL
dc.referencesMańkowska G. (2013), O kobietach i dla kobiet. Stereotyp płci w rosyjskojęzycznej prasie kobiecej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPuzynina J. (1992), Język wartości, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSmól J. (2005), Perswazja w informacji telewizyjnej, „Poradnik Językowy” z. 6, s. 48–57.pl_PL
dc.referencesTołstaja S. M. (1998), Stereotyp w „języku kultury”, „Język a kultura” t. 12: Stereotyp jako przedmiot lingwistyki. Teoria, metodologia, analizy empiryczne, red. J. Anusiewicz i J. Bartmiński, Wrocław, s. 99–104.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-416-7.22


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe