Przeglądaj Serie wydawnicze | Publishing Series według tytułu
Wyświetlanie pozycji 495-514 z 581
-
Values or Interests? Japan’s Relations with European Countries under the Abe Administration
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Both during his first (2006–2007) and second administrations (since 2012) Prime Minister Abe Shinzō emphasized the gravity of value-oriented diplomacy based on promotion of democracy, free-market economy, human rights, and ... -
W blasku czy w cieniu metropolii? Rozwój podstołecznej miejscowości na przykładzie Konstancina-Jeziorny
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Short-term vacations in suburban areas enjoy an undiminished popularity. One of the fundamental functions of towns in the suburban zone is their vacation or recreation function. An example of such a town is Konstancin-Jeziorna, ... -
W cieniu problemów historycznych. Narzędzia chińskiej polityki zagranicznej wobec Japonii
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
W drodze ku uniwersalności klasyfikacji form rekreacji, w tym turystyki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
W poszukiwaniu idei rozwoju turystyki; „przeszłość – przyszłości”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Motto of “Past for Future” is displayed at the doorway to the first Polish museum which was established in Puławy in 1801. Reflexion on the sense and actuality of those words caused the need of discussion on the following ... -
W pułapce współzależności. Dylematy wyboru narzędzi w amerykańskiej polityce ChRL
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
„W taki sposób możesz zobaczyć je tylko raz” – prezentacja zabytków niedostępnych
(Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, 2013) -
Wait and See: China’s Attitude towards the Ukrainian Crisis (November 2013 – September 2014)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Walory krajoznawcze XXI Festiwalu Słowian i Wikingów na Wolinie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The article discusses influence of sightseeing values of XXI edition of Festival of Slavs and Vikings as touristically attractive event. It also brings closer the outline of activity of historical reenactment. The results ... -
Walory kulturowe jako motyw kreowanie marki turystycznej obszarów przyrodniczych
(Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, 2011) -
Walory poznawcze miejsc kultu i zgromadzeń mniejszości religijnych Wrocławia
(Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, 2016) -
Walory turystyczne Bałtowa w świetle badań ankietowych
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2007) -
Warsztaty z Geografii Turyzmu, Tom 12, Percepcja turystyki w przestrzeni i w czasie pandemii Covid-19
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022) -
Warsztaty z Geografii Turyzmu. Tom 13. Turystyka w badaniach podstawowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2023)Na trzynasty tom „Warsztatów z Geografii Turyzmu” składają się prace prezentujące ciekawy zestaw metod oraz narzędzi stosowanych w badaniach podstawowych z zakresu turystyki. Dobór metod przedstawionych przez autorów wynika ... -
Weryfikacja danych uzyskanych z odpowiedzi respondentów na pytania o wysokość zarobków
(Ossolineum, 1975)120 manual workers in six industrial plants in the city of Lodz were interviewed and one of the questions asked related to their average monthly wages. The wages given in interviews were compared with the actual ones, i.e. ... -
Weryfikacja technik badania częstotliwości i intensywności oglądania telewizji w oparciu o dane z obserwacji uczestniczącej ukrytej
(Ossolineum, 1975)Answers given by respondents to questions concerning their cultural consumption (TV watching, reading of books and magazines, cinema and theater attendance) are treated by the author as empirical indicators of actual facts ... -
Weryfikacja zewnętrzna informacji uzyskanych w wywiadzie kwestionariuszowym
(Ossolineum, 1975)Results of external verification of two kinds of information obtained by means of questionnaire interviews in methodological investigations conducted in Włocławek in 1973 are presented. Each kind of information was verified ... -
Wędruj z nami – sukces ogólnopolskich akcji PTTK
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Wiarygodność źródeł informacji. Ocena ekspertów
(Ossolineum, 1990) -
Wielkie imprezy sportowe: sport, kultura czy biznes?
(Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, 2012)