Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFiołek-Lubczyńska, Bogumiła
dc.date.accessioned2018-02-08T15:01:02Z
dc.date.available2018-02-08T15:01:02Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/24040
dc.description.abstractWim Wenders’s report is devoted to the output of the world-renowned photographer Sebastião Salgado. The presentation of his works in the documentary employed the text within a text composition, or rather „photography within a documentary”. The director emphasised the photographs and the statements by the photographer in such a way that the viewers could learn about Salgado as the author of his works and as a human, a humanist concerned about the fate of contemporary human beings. The analysis and the interpretation of the report enabled me to reflect theoretically on the definition and the specificity of photography.en_GB
dc.language.isoenen_GB
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen_GB
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica; 5; 5
dc.subjectReport on arten_GB
dc.subjectrhetoric of a documentaryen_GB
dc.subjecttopos of the faceen_GB
dc.subjectanthropologyen_GB
dc.subjectethos of a directoren_GB
dc.titleThe “Salt of the Earth” documentary film by Wim Wenders as an implementation of the „text within a text” rhetorical strategyen_GB
dc.typeArticleen_GB
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017en_GB
dc.page.number[211]-222
dc.contributor.authorAffiliationChair of Journalism and Social Communication, Faculty of Philology, University of Lodz
dc.identifier.eissn2353-1908
dc.referencesBorkowska E., “Sebastiao Salgado. Opowieść o fotografie, który udowodnił, że ziemia jest mokra od łez”, http://weekend.gazeta.pl/weekend/1,152121,19070589,sebastiao-salgado-opowiesc-o-fotografie-ktory-udowodnil-ze.html [accessed on: 15.02.2017].en_GB
dc.referencesCzeczot-Gawrak Z., “Filmowa prezentacja sztuki. Architektura, malarstwo, rzeźba, grafika, sztuka ludowa, rzemiosło artystyczne”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warsaw 1979.en_GB
dc.referencesDeleuze G., “1. Kino. Obraz – ruch, 2. Obraz – czas”, Wydawnictwo Słowo/obraz terytoria, Gdansk 2008.en_GB
dc.referencesGłowa J., “Klasyka polskiego filmu o sztuce. Dwie tendencje”, Estetyka i Krytyka 2007/2008, Issue 1/2 (13/14), pp. 47–61.en_GB
dc.referencesHelman A., Ostaszewski J., “Historia myśli filmowej”, Wydawnictwo Słowo/obraz terytoria, Gdansk 2010.en_GB
dc.referencesJoost G., “Die audio-visuelle Rherorik des Films”, Transcript, Bielfeld 2008.en_GB
dc.referencesKacprzak M., “Sól ziemi. Bliżej Sebasiao Salgado”, https://wszystkoconajwazniejsze.pl/marek-kacprzak-sol-ziemi-blizej-sebastiao-salgado/ [accessed on: 25.02.2017].en_GB
dc.referencesKaracauer S., “Teoria filmu. Wyzwolenie materialnej rzeczywistości”, transl. by W. Wertenstein, 2nd ed., Wydawnictwo Słowo/obraz terytoria, Gdansk 2008.en_GB
dc.referencesLotman Y., “Tiekst w tiekstie”, Trudy po znakowym sistiemam 1981, Issue 14, pp. 3–18.en_GB
dc.references“Metody dokumentalne w filmie”, D. Rode and M. Pieńkowski (eds.), Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej, Lodz 2013.en_GB
dc.referencesPietrzak M., “Retoryka. Narzędzie w twórczej komunikacji. Teatr i film”, Wydawnictwo DiG, Warsaw 2012.en_GB
dc.referencesPrzylipiak M., “Poetyka kina dokumentalnego”, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdansk–Slupsk 2004.en_GB
dc.referencesŚwiontek S., “Norwidowski teatr świata”, Wydawnictwo Łódzkie, Lodz 1983.en_GB
dc.referencesWalczak B., “Antropolog jako Inny”, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warsaw 2009.en_GB
dc.contributor.authorEmailbogumilafl@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/1505-9057.43.15
dc.relation.volume43en_GB


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord