Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-6 z 6
Konkurencyjność i innowacyjność regionów Unii Europejskiej – analiza porównawcza
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
Competitiveness is a very broad concept. Some scientists define it with the emphasis on economic efficiency, others on innovativeness, and there are also those who will characterize its conceptual character from the ...
Gospodarki Danii, Finlandii i Szwecji a globalny kryzys finansowy
(Uniwersytet Łódzki, 2015-03)
This paper explores the Nordic states (Denmark, Finland and Sweden) during the
global crisis in the period 2007−2012. The Nordic states have a high rate of socio-
-economic growth and competitive advantage but Denmark, ...
Determinanty konkurencyjności międzynarodowej krajów – analiza porównawcza Polski i Czech
(Uniwersytet Łódzki, 2015-09)
W artykule przeprowadzono analizę porównawczą konkurencyjności międzynarodowej
gospodarek Polski i Czech w latach 2011–2015. Kraje te mają wspólną
historię okresu powojennego, w jednym czasie odzyskały wolność oraz ...
Konkurencyjność Andyjskiego Wspólnego Rynku (CAN) w handlu zagranicznym kawą i jej substytutami
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-12-30)
The article assesses the competitiveness of the member countries of the Andean Community – CAN in foreign trade of coffee and its substitutes in 1995 and 2019.The study was conducted using quantitative indicators of ...
Internacjonalizacja przedsiębiorstw – istota budowania konkurencyjności w dobie globalizacji korporacyjnej
(Uniwersytet Łódzki, 2014-12)
The purpose of this article is to analyze the changes in the strategies of the internationalization
of enterprises as a result of the evolution the global economy. An attempt is made to assess the
impact of the progressive ...
The Impact of Innovation on the Improvement of The Competitiveness of Banks – an Analysis of Case Studies
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
An analysis of the banking sector shows that innovation has become a key strategy for banks to strengthen their competitive position and the struggle to win customer base. Innovativeness is becoming more and more important ...