dc.contributor.author | Gąsior, Klaudia | |
dc.contributor.editor | Maćkowiak, Rafał | |
dc.contributor.editor | Wojtczak, Edyta | |
dc.date.accessioned | 2018-01-26T11:55:46Z | |
dc.date.available | 2018-01-26T11:55:46Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Gąsior K., CLIL i ERASMUS jako trendy dydaktyczne będące odpowiedzią na rosnącą różnorodność językową i kulturową kontynentu europejskiego, [w:] Maćkowiak R, Wojtczak E., (red.), Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców, t. 4, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017, s. [43]-50, doi: 10.18778/8088-705-3.06 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-705-3 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/23929 | |
dc.description | W wielojęzycznej i wielokulturowej Europie, z którą wiąże się wiele programów europejskich, ten tom młodych naukowców jest bardzo potrzebny. Świadczy o tym, że młodzi ludzie widzą sens Unii Europejskiej, doceniają programy europejskie i aktywnie w nich uczestniczą. Chcą również przybliżyć Polskę, jej język i kulturę innym narodom. Sprzyja temu aktywna wymiana naukowców i studentów między krajami Unii. W tym aspekcie podejmowane badania są jak najbardziej uzasadnione. Jest to już czwarty tom z cyklu „Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców”. Są w nim przedstawione dwa ujęcia: spojrzenie Polaków na cudzoziemców i cudzoziemców na nas. Znaczna część artykułów poświęcona jest też glottodydaktyce języków obcych, a przede wszystkim nauczaniu języka polskiego jako obcego. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Publikacja wydana dzięki wsparciu finansowemu Władz Rektorskich Uniwersytetu Łódzkiego oraz Pani Dziekan Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Maćkowiak R, Wojtczak E., (red.), Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców, t. 4, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017; | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | CLIL | pl_PL |
dc.subject | Erasmus | pl_PL |
dc.subject | Pokolenie Y | pl_PL |
dc.subject | nauczanie języków obcych | pl_PL |
dc.subject | Unia Europejska | pl_PL |
dc.title | CLIL i ERASMUS jako trendy dydaktyczne będące odpowiedzią na rosnącą różnorodność językową i kulturową kontynentu europejskiego | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017 | pl_PL |
dc.page.number | [43]-50 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-706-0 | |
dc.references | Brewster J., Ellis G., Girard D. [2002], The primary English teacher’s guide, Pearson Education, Harlow. | pl_PL |
dc.references | Brown H.D. [1994], Principles of language learning and teaching, Prentice Hall Regents, New Jersey. | pl_PL |
dc.references | Chłopek Z. [2008], The intercultural approach to EFL teaching and learning, “English Teaching Forum”, nr 4. | pl_PL |
dc.references | Coyle D., Hood P., Marsch D. [2010], CLIL: content and language integrated learning, Cambridge University Press, Cambridge; New York. | pl_PL |
dc.references | Deller S., Price C. [2007], Teaching other subjects through English, Oxford University Press, Oxford. | pl_PL |
dc.references | Elmes D. [2013], The relationship between language and culture, http://scholar.google.pl/scholar?q=david+elmes+the+relationship+between+language+and+culture&hl=pl&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart&sa=X&ved=0ahUKEwiTmOX-k-nPAhVIFSwKHSRlDOkQgQMIITAA. | pl_PL |
dc.references | European Commission [2015], Erasmus+ programme, http://bookshop.europa.eu/en/the-erasmus-programme-pbEC0115429/. | pl_PL |
dc.references | European Commission [2016], Erasmus+ programme guide, http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwjphZeFlnPAhUC1iwKHTZtBH8QFggjMAA&url=http%3A%2F%2Fec.europa.eu%2Fprogrammes%2Ferasmus-plus%2Fsites%2Ferasmusplus%2Ffiles%2Ffiles%2Fresources%2Ferasmus-plus-programme-guide_en.pdf&usg=AFQjCNF_9BliKYnAie9b4undNoyely5hwQ. | pl_PL |
dc.references | European Commission [2007], A Rewarding Challenge: How the multiplicity of languages could strengthen Europe. | pl_PL |
dc.references | Georgiou S.I. [2012], Reviewing the puzzle of CLIL, “ELT Journal”, nr 4, http://eltj.oxfordjournals.org.oxfordjournals.han.bg.umcs.edu.pl/content/66/4/495. | pl_PL |
dc.references | Graddol D. [2006], English next, British Council, Plymouth. | pl_PL |
dc.references | Komorowska H. [2007], Metodyka nauczania języków obcych w Polsce (1957–2007), Wydawnictwa Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Larsen-Freeman D., Anderson M. [2011], Techniques and principles in language teaching, Oxford University Press, Oxford. | pl_PL |
dc.references | Lazear E.P. [1999], Culture and language, “Journal of Political Economy”, nr 6. | pl_PL |
dc.references | Lesjak M., Juvan E., Ineson E. M., Yap M., Podovsˇovnik Axelsson E. [2015], Erasmus student motivation: Why and where to go?, “High Educ”, nr 5, http://link.springer.com.springer.han.bg.umcs.edu.pl/article/10.1007/s10734-015-9871-0. | pl_PL |
dc.references | Muller-Hartmann A. [2004], Exchanges, [w:] Routledge encyclopedia of language teaching and learning, Byram M. (red.), Routledge, Oxon, New York, s. 211–213. | pl_PL |
dc.references | Reilly P. [2012], Understanding and teaching generation Y, “English Teaching Forum”, nr 1. | pl_PL |
dc.references | Tender T., Vihalemm T. [2009], Two languages in addition to mother tongue – Will this policy preserve linguistic diversity in Europe?, “Trames”, nr 1, http://www.kirj.ee.kirj.han.bg.umcs.edu.pl/14797/. | pl_PL |
dc.references | Tomalin B., Stempleski S. [1993], Cultural awareness, Oxford University Press, Oxford. | pl_PL |
dc.references | Thornbury S. [2006], An A-Z of ELT. A dictionary of terms and concepts, Macmillan Publishers Limited, Oxford. | pl_PL |
dc.references | Yuewu L., I Qin Y. [2015], An investigation into the culture-loaded words learning by English majors in a vocational college in China, “English Language Teaching”, nr 8, http://www.ccsenet.org/journal/index.php/elt/article/view/51403/27560. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-705-3.06 | |