Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGąsior, Klaudia
dc.contributor.editorMaćkowiak, Rafał
dc.contributor.editorWojtczak, Edyta
dc.date.accessioned2018-01-26T11:55:46Z
dc.date.available2018-01-26T11:55:46Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationGąsior K., CLIL i ERASMUS jako trendy dydaktyczne będące odpowiedzią na rosnącą różnorodność językową i kulturową kontynentu europejskiego, [w:] Maćkowiak R, Wojtczak E., (red.), Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców, t. 4, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017, s. [43]-50, doi: 10.18778/8088-705-3.06pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-705-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23929
dc.descriptionW wielojęzycznej i wielokulturowej Europie, z którą wiąże się wiele programów europejskich, ten tom młodych naukowców jest bardzo potrzebny. Świadczy o tym, że młodzi ludzie widzą sens Unii Europejskiej, doceniają programy europejskie i aktywnie w nich uczestniczą. Chcą również przybliżyć Polskę, jej język i kulturę innym narodom. Sprzyja temu aktywna wymiana naukowców i studentów między krajami Unii. W tym aspekcie podejmowane badania są jak najbardziej uzasadnione. Jest to już czwarty tom z cyklu „Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców”. Są w nim przedstawione dwa ujęcia: spojrzenie Polaków na cudzoziemców i cudzoziemców na nas. Znaczna część artykułów poświęcona jest też glottodydaktyce języków obcych, a przede wszystkim nauczaniu języka polskiego jako obcego.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja wydana dzięki wsparciu finansowemu Władz Rektorskich Uniwersytetu Łódzkiego oraz Pani Dziekan Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofMaćkowiak R, Wojtczak E., (red.), Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców, t. 4, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectCLILpl_PL
dc.subjectErasmuspl_PL
dc.subjectPokolenie Ypl_PL
dc.subjectnauczanie języków obcychpl_PL
dc.subjectUnia Europejskapl_PL
dc.titleCLIL i ERASMUS jako trendy dydaktyczne będące odpowiedzią na rosnącą różnorodność językową i kulturową kontynentu europejskiegopl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[43]-50pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Marii Curie-Skłodowskiejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-706-0
dc.referencesBrewster J., Ellis G., Girard D. [2002], The primary English teacher’s guide, Pearson Education, Harlow.pl_PL
dc.referencesBrown H.D. [1994], Principles of language learning and teaching, Prentice Hall Regents, New Jersey.pl_PL
dc.referencesChłopek Z. [2008], The intercultural approach to EFL teaching and learning, “English Teaching Forum”, nr 4.pl_PL
dc.referencesCoyle D., Hood P., Marsch D. [2010], CLIL: content and language integrated learning, Cambridge University Press, Cambridge; New York.pl_PL
dc.referencesDeller S., Price C. [2007], Teaching other subjects through English, Oxford University Press, Oxford.pl_PL
dc.referencesElmes D. [2013], The relationship between language and culture, http://scholar.google.pl/scholar?q=david+elmes+the+relationship+between+language+and+culture&hl=pl&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart&sa=X&ved=0ahUKEwiTmOX-k-nPAhVIFSwKHSRlDOkQgQMIITAA.pl_PL
dc.referencesEuropean Commission [2015], Erasmus+ programme, http://bookshop.europa.eu/en/the-erasmus-programme-pbEC0115429/.pl_PL
dc.referencesEuropean Commission [2016], Erasmus+ programme guide, http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwjphZeFlnPAhUC1iwKHTZtBH8QFggjMAA&url=http%3A%2F%2Fec.europa.eu%2Fprogrammes%2Ferasmus-plus%2Fsites%2Ferasmusplus%2Ffiles%2Ffiles%2Fresources%2Ferasmus-plus-programme-guide_en.pdf&usg=AFQjCNF_9BliKYnAie9b4undNoyely5hwQ.pl_PL
dc.referencesEuropean Commission [2007], A Rewarding Challenge: How the multiplicity of languages could strengthen Europe.pl_PL
dc.referencesGeorgiou S.I. [2012], Reviewing the puzzle of CLIL, “ELT Journal”, nr 4, http://eltj.oxfordjournals.org.oxfordjournals.han.bg.umcs.edu.pl/content/66/4/495.pl_PL
dc.referencesGraddol D. [2006], English next, British Council, Plymouth.pl_PL
dc.referencesKomorowska H. [2007], Metodyka nauczania języków obcych w Polsce (1957–2007), Wydawnictwa Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLarsen-Freeman D., Anderson M. [2011], Techniques and principles in language teaching, Oxford University Press, Oxford.pl_PL
dc.referencesLazear E.P. [1999], Culture and language, “Journal of Political Economy”, nr 6.pl_PL
dc.referencesLesjak M., Juvan E., Ineson E. M., Yap M., Podovsˇovnik Axelsson E. [2015], Erasmus student motivation: Why and where to go?, “High Educ”, nr 5, http://link.springer.com.springer.han.bg.umcs.edu.pl/article/10.1007/s10734-015-9871-0.pl_PL
dc.referencesMuller-Hartmann A. [2004], Exchanges, [w:] Routledge encyclopedia of language teaching and learning, Byram M. (red.), Routledge, Oxon, New York, s. 211–213.pl_PL
dc.referencesReilly P. [2012], Understanding and teaching generation Y, “English Teaching Forum”, nr 1.pl_PL
dc.referencesTender T., Vihalemm T. [2009], Two languages in addition to mother tongue – Will this policy preserve linguistic diversity in Europe?, “Trames”, nr 1, http://www.kirj.ee.kirj.han.bg.umcs.edu.pl/14797/.pl_PL
dc.referencesTomalin B., Stempleski S. [1993], Cultural awareness, Oxford University Press, Oxford.pl_PL
dc.referencesThornbury S. [2006], An A-Z of ELT. A dictionary of terms and concepts, Macmillan Publishers Limited, Oxford.pl_PL
dc.referencesYuewu L., I Qin Y. [2015], An investigation into the culture-loaded words learning by English majors in a vocational college in China, “English Language Teaching”, nr 8, http://www.ccsenet.org/journal/index.php/elt/article/view/51403/27560.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-705-3.06


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska