Przeglądaj Internetowy Magazyn Filozoficzny Hybris 36 (1/2017) według tytułu
Wyświetlanie pozycji 5-9 z 9
-
O ścisłych związkach pedagogiki z etyką
(Instytut Filozofii Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The purpose of this paper is to provide grounds for the thesis on close relations between pedagogy and ethics. These relations can be both accidental and necessary in their form, however, the latter are definitely more ... -
Paradygmaty edukacji liberalnej w filozoficznej eksploracji Daniela DeNicoli
(Instytut Filozofii Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The text presents thoughts of American philosopher of education Daniel R. DeNicola on liberal education contained in his book under the title „Learning to Flourishing. A Philosophical Exploration of Liberal Education”, ... -
Podręcznik z filozofii. Premiera (współ-autoetnografia wykładu)
(Instytut Filozofii Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)In this article we use the co-autoethnography method to analyse the didactic screws. At the same time we are trying to loosen them. -
Polityczność dydaktyki
(Instytut Filozofii Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)In this article I attempt to create and discuss the main connections between politics and teaching. I distinguish four such entanglement: the parties, post-political, critical, and political/post-political. I point ... -
Wyzwania edukacji (w Polsce) z perspektywy psychologicznej
(Instytut Filozofii Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The aim of this paper is to look at the issues concerning the challenges of the modern education system, including the situation in Poland. It cannot be denied that institutionalized education is imperfect and does not ...