Ocena wybranych aspektów innowacyjności polskich przedsiębiorstw
Abstract
Wzrost innowacyjności polskich przedsiębiorstw jest podstawowym warunkiem
poprawy konkurencyjności Polski w Europie i na świecie. Celem opracowania jest
ocena stanu innowacyjności polskich przedsiębiorstw przy wykorzystaniu wskaźników
innowacyjności stosowanych przez Główny Urząd Statystyczny. Przeprowadzona
analiza wskazuje na niską i systematycznie malejącą innowacyjność przedsiębiorstw
w Polsce. W celu jej poprawy zaproponowano w artykule rozwiązania, które mogłyby
przyczynić się do zintensyfikowania działań innowacyjnych i które mogą stanowić
punkt wyjściowy dalszych rozważań w kwestii wzrostu innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Increased innovation of Polish enterprises is a basic stipulation for improving
the competitiveness of Poland in Europe and the world. The aim of the study is to
assess the level of innovation of Polish companies using innovation indicators used
by the Central Statistical Office. The analysis indicates low and steadily declining innovative
companies in Poland. In order to improve performance solutions suggested
in the article that could contribute to the intensification of innovative activities and
which may constitute a starting point for further discussion on the issue of growth
innovation of Polish enterprises.
Collections