Obecność wychowania w doświadczeniu ponowoczesnej jednostki
Streszczenie
Celem opracowania jest analiza obecności szeroko rozumianego wychowania do życia
w rodzinie w doświadczeniu osobistym jednostek na tle charakterystyki ponowoczesności.
Autorka poddaje analizie treść przekazów emitowanych przez wybrane
agendy socjalizacji oraz prezentuje wyniki badań własnych przeprowadzonych
w roku 2014 wśród 50 kobiet i mężczyzn zamieszkujących różne typy środowiska
lokalnego, o zróżnicowanym poziomie wykształcenia, pozostających w związku małżeńskim
nie dłużej niż 24 miesiące. Uzyskane wyniki świadczą o tym, że współcześnie
wiedza o małżeństwie i rolach małżeńskich nie wydaje się młodym ludziom ani potrzebna,
ani atrakcyjna, a edukacja i proces wychowania do życia w rodzinie i pełnienia
ról społecznych stają przed wyzwaniem, z jakim nigdy wcześniej się nie zetknęły. The aim of the study is to analyze the presence of broadly understood education
for family life in personal experience against the backdrop of postmodernity. The
authoress analyzes the content of some messages emitted by selected agencies of
socialization and presents the results of her own research carried out in 2014 among
50 women and men living in different types of local environment, having different
levels of education, and being married for no longer than 24 months. The results suggest
that knowledge about marriage and marital roles seems to young married people
neither necessary nor attractive, and education and the process of education for family
life and performing social roles face an entirely new challenge for them.
Collections