Przeglądaj Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 2016, Tom 2, Numer 1 według tytułu
Wyświetlanie pozycji 11-18 z 18
-
Obecność wychowania w doświadczeniu ponowoczesnej jednostki
(Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Celem opracowania jest analiza obecności szeroko rozumianego wychowania do życia w rodzinie w doświadczeniu osobistym jednostek na tle charakterystyki ponowoczesności. Autorka poddaje analizie treść przekazów emitowanych ... -
Pedagogika filozoficzna jako ruch transdyscyplinarny
(Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Dywergencyjna tendencja w poznaniu i kształceniu jest tak silna, że zamiast obrazu w wysokiej rozdzielczości przestajemy widzieć rzeczywistość jako sensowną całość. Nastąpił więc czas zmąconych gatunków (blurred genres) ... -
Recenzja: Johannes Boettner, Ambivalenz der Aufmerksamkeit. Öffentlichkeit, Vertraulichkeit und Diskretion im Berufsfeld der Sozialen Arbeit, Wydawnictwo Barbara Budrich, Opladen–Berlin–Toronto 2015
(Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Rozumienie jako powracanie do bycia autentycznego Martin Heidegger i literatura
(Wydział Nauk o Wychowaniu, 2016)Artykuł stanowić będzie próbę hermeneutycznej refleksji nad rozumieniem jako byciem-w-świecie, pojmowanym jako poszukiwanie tożsamości. Tożsamość ujęta będzie z jednej strony jako codzienne zadanie, a z drugiej – rodzaj ... -
Sprawozdanie z XII Zjazdu Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej
(Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Sztuka (nie)dojrzewania. Wychowanie do płci i seksualności – o dwóch wierszach Izabeli Filipiak
(Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)W wierszach Izabeli Filipiak proces wychowania jest zawsze tym, co inicjuje, prowadzi i kończy rodzic, jest to więc proces jednostronny i narzucony, polega w istocie na „przeszkadzaniu” w dojrzewaniu do pełnej, własnej, ... -
Świat jako fenomen. Kategoria codzienności w perspektywie fenomenologii Edmunda Husserla
(Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Artykuł przedstawia próbę rekonstrukcji kategorii codzienności w perspektywie fenomenologii Edmunda Husserla. Prowadzone badania wskazały na możliwość wykorzystania podstawowych idei fenomenologii Husserla do tworzenia ... -
Zrozumieć codzienność wychowania. Wprowadzenie
(Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)