Repozytorium UŁ - El Presidente doświadcza. Mechanizmy kapitalizowania produktywności graczy w seriach „Tropico”, „Torchlight” oraz Diablo”

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

 

El Presidente doświadcza. Mechanizmy kapitalizowania produktywności graczy w seriach „Tropico”, „Torchlight” oraz Diablo”

Pokaż pełny rekord



Tytuł: El Presidente doświadcza. Mechanizmy kapitalizowania produktywności graczy w seriach „Tropico”, „Torchlight” oraz Diablo”
Autor: Felczak, Mateusz
Streszczenie: In popular economic discourse, productivity is the ratio of the value of manufactured goods to the initial input. In games, the input can be placed on the players’ side: players invest their time, financial resources, and cultural capital in order to achieve certain benefits, which are “produced “ in the course of the game. The status of this benefit is dependent on the context, but developers make such players’ productivity a key strategy used in promoting and maintaining a game and its fan base. The paper analyses three games: "Tropico III", "Diablo III" and "Torchlight II", in the context of ideological underpinnings of game mechanics that support the notions of using fan’s free labour, taking advantage of their non-game activities via the auction house and forcing them to internalize neo-colonial stance, respectively.
URI: http://hdl.handle.net/11089/19483
Data: 2015

Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie
1-007_019-Felczak.pdf 158.5KB PDF Oglądaj/Otwórz

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż pełny rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/

Szukaj w Repozytorium


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Statystyki

Sprawdź