dc.contributor.author | Kucharczyk, Janusz | |
dc.date.accessioned | 2016-08-25T13:56:27Z | |
dc.date.available | 2016-08-25T13:56:27Z | |
dc.date.issued | 1987 | |
dc.identifier.isbn | 83-7016-204-5 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/19362 | |
dc.description.abstract | W niniejszym artykule chodzi o zwrócenie uwagi na to, jak powinno być ukierunkowane
działanie nauczyciela pracującego z grupą latynoską, by stosunkowo
łatwo przejść przez liczne przeszkody w przyswajaniu polszczyzny. Zrozumieć istotę lub trudności słuchacza - to znaczy dowiedzieć się, jak mu pomóc, gdyż od tego właśnie w
dużej mierze zależy końcowy wynik nauczania. Analiza błędów pokazuje z jednej strony stopień zakłócenia
komunikatywności wypowiedzi, a z drugiej - rodzaj trudności,
które cudzoziemiec napotyka w procesie uczenia się języka
polskiego. Warto przyjrzeć się bliżej, jak przedstawiają się kłopoty studentów hispanojęzycznych z polską fleksją i syntaktyką. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców; | |
dc.subject | nauczanie cudzoziemców | pl_PL |
dc.subject | język polski jako obcy | pl_PL |
dc.subject | błąd językowy | pl_PL |
dc.title | Najczęstsze błędy fleksyjne i składniowe w procesie przyswajania języka polskiego przez studentów latynoskich | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 89-98 | pl_PL |