Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorStasiak, Andrzej
dc.date.accessioned2016-01-12T09:03:38Z
dc.date.available2016-01-12T09:03:38Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn2081-0644
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/16464
dc.description.abstractThe countryside is a specific area generating and receiving tourist movement. The tourist activity of rural population in Poland is significantly lower than in case of urban citizens. The main barrier is related to the economic factors as well as summer farming activities and organizational, informational, social and infrastructural restraints. As the large percentage of rural population has no possibility to fulfil their tourist-recreational needs, they should be covered by a special support programme in terms of social tourism (as well as quasi-social and socially committed tourism). On the other hand, creating social travel agencies in areas endangered by marginalisation can become a beginning of important social-economic changes, stimulate entrepreneurship, create new jobs, help prevent pathology and social exclusion, integrate local community, build the so-called social capital and increase the general life quality of the inhabitants. That is why the support for both inbound and outbound tourism should be the way of helping the socially excluded rural inhabitants.pl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesFolia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica;64
dc.subjectcountrysidepl_PL
dc.subjectsocial tourismpl_PL
dc.titleWieś jako obszar turystyki społecznejpl_PL
dc.title.alternativeCountryside as an Area of Social Tourismpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number19–32pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationWyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Łodzipl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesAnaliza rozwoju turystyki społecznej w Polsce: Stan, szanse, zagrożenia. 2007. Warszawa, Instytut Turystyki.pl_PL
dc.referencesDziałania na rzecz rozwoju turystyki społecznej w Polsce. 2010. Warszawa, Ministerstwo Sportu i Turystyki.pl_PL
dc.referencesEkonomia społeczna, http://www.ekonomiaspoleczna.pl, dostęp 20.06.2011 r.pl_PL
dc.referencesGórka J. 2007. Uwarunkowania aktywności rekreacyjnej i turystycznej mieszkańców wsi Wielkopolski, w: Nowe tendencje w kulturze fizycznej i turystyce w kontekście hotelarstwa i gastronomii. Red. W. Siwiński, D. Tauber, E. Mucha-Szajek. Poznań, Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii, 269–280.pl_PL
dc.referencesGórka J. 2008. Formy aktywności rekreacyjnej i turystycznej mieszkańców gmin wiejskich Wielkopolski, w: Współczesne tendencje w rekreacji i turystyce. Red. W. Siwiński, D. Tauber, E. Mucha- Szajek. Poznań, Wyd. Nauk. Bogucki, 401–408.pl_PL
dc.referencesGórka J. 2010. Uwarunkowania aktywności turystycznej i rekreacyjnej mieszkańców wsi Wielkopolski. Konin. Wyd. PWSZ w Koninie.pl_PL
dc.referencesGórka J., Chmurska M. 2004. Wykorzystanie czasu wolnego przez mieszkańców wsi. Poznań, Roczniki Naukowe AWF, z. 53.pl_PL
dc.referencesGórska E. 2010. Turystyka społeczna jako forma aktywizacji rynków turystycznych na przykładzie programów turystyki społecznej w Hiszpanii. Acta Scientiarum Polonorum, Oeconomia 9 (4), 133–142.pl_PL
dc.referencesIdziak W. 2009. Wioska tematyczna w aspekcie ekonomicznym, w: Kultura i turystyka – wspólnie zyskać! Red. A. Stasiak. Łódź, Wyd. WSTH, 51–60.pl_PL
dc.referencesKapitał społeczny. Ekonomia społeczna. 2007. Red. T. Kaźmierczak, M. Rymsza. Warszawa, ISP.pl_PL
dc.referencesKosmaczewska J. 2010. Turystyka socjalna jako narzędzie minimalizowania negatywnych skutków sezonowości w regionach turystycznych. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 591, Ekonomiczne Problemy Usług nr 53, 149–158.pl_PL
dc.referencesŁaciak J. 2004. Aktywność turystyczna mieszkańców wsi w 2003 roku. Warszawa, Instytut Turystyki.pl_PL
dc.referencesMały rocznik statystyczny Polski 2010. W wersji elektronicznej: http://www.stat.gov.pl/cps/rde/ xbcr/gus/PUBL_oz_maly_rocznik_statystyczny_2010.pdf, dostęp 19.06.2011 r.pl_PL
dc.referencesMokras-Grabowska J. 2010. Program „Europe Senior Tourism” – założenia, realizacja, efekty ekonomiczne, w: Turystyka społeczna w regionie łódzkim. Red. A. Stasiak. Łódź, Wyd. WSTH.pl_PL
dc.referencesOśrodek Szkoleniowy „Kłos”, http://www.klos.org.pl, dostęp 20.06.2011 r.pl_PL
dc.referencesQuesting Bałtow, http://baltow.questing.pl, dostęp 20.06.2011 r.pl_PL
dc.referencesReichel J. 2010. Znaczenie i rozwój ekonomii społecznej w Polsce, w: Turystyka społeczna w regionie łódzkim. Red. A. Stasiak. Łódź, Wyd. WSTH.pl_PL
dc.referencesRzeńca P. 2010. Turystyka społeczna a samorządy gmin województwa łódzkiego, w: Turystyka społeczna w regionie łódzkim. Red. A. Stasiak. Łódź, Wyd. WSTH.pl_PL
dc.referencesStasiak A. 2010. Cele i zadania turystyki społecznej, w: Turystyka społeczna w regionie łódzkim. Red. A. Stasiak. Łódź, Wyd. WSTH.pl_PL
dc.referencesŚledzińska J. 2010. Projekt Calypso – powstanie, stan obecny, perspektywy rozwoju, w: Turystyka społeczna w regionie łódzkim. Red. A. Stasiak. Łódź, Wyd. WSTH.pl_PL
dc.referencesWłodarczyk B. 2010. Turystyka społeczna – próba definicji zjawiska, w: Turystyka społeczna w regionie łódzkim. Red. A. Stasiak. Łódź, Wyd. WSTH.pl_PL
dc.relation.volume288pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord