dc.contributor.author | Kowalska, Katarzyna | |
dc.date.accessioned | 2015-12-01T07:48:28Z | |
dc.date.available | 2015-12-01T07:48:28Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | K. Kowalska, Geography in the Spanish education system – Comenius assistantship experience, [w:] Edukacja geograficzna na świecie i w Polsce – wybrane problemy, red. E. Szkurłat, A. Głowacki, „Prace Komisji Edukacji Geograficznej”, t. 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 47-58. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-420-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/14664 | |
dc.description.abstract | In this article the author writes about the structure of the Spanish education system
that she familiarized herself with during her stay in Andalusia when she took part in the
Comenius Assistantship program. In the first part of the article, the author describes the
general structure of the Spanish education system starting from kindergarten. In the third
chapter, Natural Science as a subject in the primary school is described. This part of the
education system the author got to know best as she used to teach Natural Science in
English in one of the Andalusian bilingual primary schools. She described the topics
taught, the principles, and the internal and external system of students’ evaluation.
Afterwards the position of Geography in the secondary school in Spain is presented. The
author mentions the topics covered on this stage of education and the place of
Geography among other subjects. In the conclusion, one can find the author’s thoughts
about her stay in Spain and about the Comenius Assistantship program. | pl_PL |
dc.description.abstract | W opracowaniu autorka przybliżyła strukturę systemu edukacji w Hiszpanii, który
poznała bliżej podczas swojego rocznego pobytu w Andaluzji w ramach asystentury
Comeniusa. W pierwszej części jest opisana ogólna struktura systemu edukacji w Hiszpanii
– od przedszkola do studiów. W trzecim rozdziale autorka przedstawiła pozycję
przedmiotu przyroda w szkole podstawowej. Ten etap poznała najlepiej, ponieważ
osobiście nauczała przyrody w języku angielskim w jednej z andaluzyjskich szkół dwujęzycznych
w ramach asystentury Comeniusa. Zaprezentowała zatem tematykę zajęć,
zasady pracy oraz system oceniania wewnętrznego i zewnętrznego na tym poziomie
edukacyjnym. Następnie została przedstawiona pozycja geografii w szkole średniej
w Hiszpanii. Autorka wskazała tematykę zajęć oraz miejsce geografii wśród innych
przedmiotów. Podsumowanie zawiera wnioski płynące z pobytu autorki w Hiszpanii
oraz przemyślenia dotyczące programu Comenius. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | „Edukacja geograficzna na świecie i w Polsce – wybrane problemy”, red. E. Szkurłat, A. Głowacki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014; | |
dc.relation.ispartofseries | Prace Komisji Edukacji Geograficznej;3 | |
dc.subject | Spain | pl_PL |
dc.subject | education system | pl_PL |
dc.subject | Comenius Assistantship | pl_PL |
dc.subject | Natural Science | pl_PL |
dc.subject | Geography | pl_PL |
dc.title | Geography in the Spanish education system – Comenius assistantship experience | pl_PL |
dc.title.alternative | Geografia w hiszpańskim systemie edukacji – doświadczenie asystentury Comeniusa | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014 | pl_PL |
dc.page.number | [47]-58 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Szkoła Europejska, 93-020 Łódź, ul. Tuszyńska 31 | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-453-2 | |
dc.references | Dispociciones generals del Rey de España Juan Carlos I, 2006, Ley orgánica 2, de 3 de mayo, de Educación, Jefatura del Estado, I. BOE. nú. 106, Madrid. | pl_PL |
dc.references | Enseñanzas propias de la comunidad autónoma de Andalucía para la educación primaria, 2007, Junta de Andalucía, Consejería de Educación. | pl_PL |
dc.references | Salguero R.T., Gómez Vallecillos J.L., 2012, El Sistema educativo español: estructura y funcio-namiento. Con especial referencia a Andalucía, el Gato Rojo, Málaga. | pl_PL |
dc.references | http://www.mecd.gob.es/educacion-mecd/areas-educacion/sistema-educativo.html [accessed 18.11.2013]. | pl_PL |
dc.references | http://contenidos.educarex.es/sama/2010/csociales_geo-grafia_ historia/geografia.html [accessed 18.11.2013]. | pl_PL |
dc.references | http://www.slideshare.net/pacobati/spanish-educational-system,17.11.2013. | pl_PL |
dc.references | http://www.donquijote.org/culture/spain/society/customs/ education-in-spain_ es.asp [accessed 17.11.2013]. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | kasiakowalska1386@gmail.com | pl_PL |