Rola działań proekologicznych w kształtowaniu produktu turystycznego
Streszczenie
The article looks at environmental activities undertaken by the various stakeholders engaged in the development of a tourism product. Special attention is given to the impact of tourists’ behaviour on tourist destination products and on future ecology-related actions of service providers. The meaning of environmental awareness is explained as well as its relationship with the concepts of sustainable tourism and eco-tourism. Some problems arising from demand for eco-products are discussed. / Celem autorki artykułu jest próba prześledzenia działań proekologicznych, jakie mogą być podejmowane przez różne podmioty kształtujące produkt turystyczny. Szczególna uwaga zostanie poświęcona turystom, których zachowanie wpływa nie tylko na produkt turystyczny zastany w miejscu docelowym, ale również na przyszłe działania usługodawców. Zaprezentowano pojęcie świadomości ekologicznej, jej związek z koncepcją turystyki zrównoważonej i ekoturystyki, a także przedstawiono problemy, jakie wynikają z mody na produkty ekologiczne. Celem autorki artykułu jest próba prześledzenia działań proekologicznych, jakie mogą być podejmowane przez różne podmioty
kształtujące produkt turystyczny. Szczególna uwaga zostanie poświęcona turystom, których zachowanie wpływa nie tylko na produkt
turystyczny zastany w miejscu docelowym, ale również na przyszłe działania usługodawców. Zaprezentowano pojęcie świadomości
ekologicznej, jej związek z koncepcją turystyki zrównoważonej i ekoturystyki, a także przedstawiono problemy, jakie wynikają z mody na
produkty ekologiczne.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: