Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLizińska, Joanna
dc.contributor.authorCzapiewski, Leszek
dc.date.accessioned2015-11-13T09:51:46Z
dc.date.available2015-11-13T09:51:46Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/13648
dc.description.abstractThe study examined the short-term price behavior of initial public offerings (IPOs) of equities listed on the top emerging market exchanges during the period from 2005 to 2012. We investigated whether underpricing could be explained with models based on stakeholder rationality and those concerning behavioral factors. There were extremely high initial, two- and four-week returns in the three top emerging markets during the sample period. The results documented the existence of significant differences in IPO short-term returns between initial equity issues offered in hot- versus cold-and-neutral markets. It was also found that the amount of money left on the table during initial public offerings was related most to the uncertainty, signaling and timing proxies. The study showed that the explanations for high initial returns were, to some extent, influenced by IPO timing.pl_PL
dc.description.abstractBadania, których rezultaty zawiera opracowanie koncentrowały się wokół oceny krótkookresowej reakcji cenowej następującej po debiucie giełdowym (IPO). Próba badawcza obejmowała spółki dokonujące pierwotnej emisji akcji na jednym z trzech głównych rynków wschodzących w okresie 2005–2012. Celem artykułu było wyjaśnienie, czy krótkoterminowe niedoszacowanie cen akcji debiutujących spółek można wyjaśnić odwołując się do modeli opartych na racjonalności czy na aspektach behawioralnych. W okresie badawczym dla ofert dokonywanych na głównych rynkach wschodzących zaobserwowano wysoki poziom krótkoterminowych stóp zwrotu. Odnotowano również istotne statystycznie różnice w poziomie stóp zwrotu w podokresach wyróżnionych ze względu na koniunkturę rynkową. Z badań wynika również, iż krótkookresowa reakcja cenowa towarzysząca debiutom giełdowym była związana z poziomem niepewności, czynnikami odnoszącymi się do sygnalizacji oraz do teorii wyczucia rynku (market timing).pl_PL
dc.description.sponsorshipThe project implemented with Narodowy Bank Polski under the Economic Education Programme.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;310
dc.subjectinitial public offeringspl_PL
dc.subjectunderpricingpl_PL
dc.subjectinformation asymmetrypl_PL
dc.subjectsignallingpl_PL
dc.subjectpierwotne emisje akcjipl_PL
dc.subjectasymetria informacjipl_PL
dc.subjectteoria market timingpl_PL
dc.titleDoes Timing Matter for the Determinants of IPO Short-term Returns? Evidence from the Top Emerging Marketspl_PL
dc.title.alternativeCzy teoria wyczucia rynku wyjaśnia krótkookresową reakcję cenową towarzyszącą emisjom IPO? – Doświadczenia największych rynków wschodzącychpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[39]-56pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPoznan University of Economics, Department of Corporate Finance.pl_PL
dc.identifier.eissn2353-7663
dc.referencesAllen F., Faulhaber G. R., 1989, Signalling by underpricing in the IPO market, Journal of Financial Economics 23(2), 303–323.pl_PL
dc.referencesBaker M., Wurgler J., 2002, Market timing and capital structure, Journal of Finance 57(1), 1–32.pl_PL
dc.referencesBeatty R. P., Ritter J. R., 1986, Investment banking, reputation, and the underpricing of initial public offerings, Journal of Financial Economics 15(1), 213–232.pl_PL
dc.referencesDerrien F., 2005, IPO pricing in ‛hot’ market conditions: Who leaves money on the table?, Journal of Finance 60(1), 487–521.pl_PL
dc.referencesGhosh S., 2005, Underpricing of initial public offerings: the Indian experience, Emerging Markets Finance and Trade 41(6), 45–57.pl_PL
dc.referencesHarris M., Raviv A., 1990, Capital structure and the informational role of debt, Journal of Finance 45(2), 321–349.pl_PL
dc.referencesIbbotson R. G., 1975, Price performance of common stock new issues, Journal of Financial Economics 2(3), 235–272.pl_PL
dc.referencesJegadeesh N., Weinstein M., Welch I., 1993, An empirical investigation of IPO returns and subsequent equity offerings, Journal of Financial Economics 34(2), 153–175.pl_PL
dc.referencesLee J. S., Kuo C. T., Yen P. H., 2011, Market states and initial returns: Evidence from Taiwanese IPOs, Emerging Markets Finance and Trade 47(2), 6–20.pl_PL
dc.referencesLin C. Y., Lee H. T., Lee C. L., 2008, One More Step, Some More Performance? An Empirical Study on Initial Public Offerings in the Taiwan Emerging Stock Market, Emerging Markets Finance and Trade 44(4), 6–18.pl_PL
dc.referencesLjungqvist A. P., 1997, Pricing initial public offerings: Further evidence from Germany, European Economic Review 41(7), 1309–1320.pl_PL
dc.referencesLoughran T., Ritter J. R., 1995, The new issues puzzle, Journal of Finance 50(1), 23–51.pl_PL
dc.referencesLowry M., Schwert G. W., 2002, IPO market cycles: Bubbles or sequential learning?, Journal of Finance 57(3), 1171–1200.pl_PL
dc.referencesMcGuinness P., 1992, An examination of the underpricing of initial public offerings in Hong Kong: 1980–90, Journal of Business Finance & Accounting 19(2), 165–186.pl_PL
dc.referencesNachman D. C., Noe T. H., 1994, Optimal design of securities under asymmetric information, Review of Financial Studies 7(1), 1–44.pl_PL
dc.referencesOehler A., Rummer M., Smith P. N., 2008, Is the Investor Sentiment Approach the Solution to the IPO Underpricing Phenomenon?, Available at SSRN 1286842.pl_PL
dc.referencesPastor-Llorca M. J., Poveda-Fuentes F., 2006, Earnings management and the long-run performance of Spanish initial public offerings. Initial Public Offerings: An International Perspective, Elsevier Butterworth-Heinemann, 81–112.pl_PL
dc.referencesRajan R., Servaes H., 1997, Analyst following of initial public offerings, Journal of Finance 52(2), 507–529.pl_PL
dc.referencesRitter J. R., 1984, The ‛hot issue’ market of 1980, Journal of Business, 215–240.pl_PL
dc.referencesRock K., 1986, Why new issues are underpriced, Journal of Financial Economics 15(1), 187–212.pl_PL
dc.referencesRoosenboom P., van der Goot T., Mertens G., 2003, Earnings management and initial public offerings: evidence from the Netherlands, International Journal of Accounting 38(3), 243–266.pl_PL
dc.referencesTeoh S. H., Welch I., Wong T. J., 1998, Earnings management and the long‐run market performance of initial public offerings, Journal of Finance 53(6), 1935–1974.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/0208-6021.310.04
dc.relation.volume1pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord