Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 10
Z prac nad "Chemicznym słownikiem minimum dla cudzoziemców" (Problem doboru treści i układu hasła)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
W 1982 r. rozpoczęto pracę nad “Chemicznym słownikiem minimum”. Ma to być jednojęzyczny, specjalistyczny słownik
dydaktyczny dla cudzoziemców kształconych w SJPC UŁ, których obowiązuje
przedmiot "chemia" ze wzglądu na ...
Analiza możliwości funkcjonalnego wprowadzania wybranych form deklinacyjnych (na podstawie Narzędnika i Miejscownika) w grupach studentów cudzoziemców uczących się języka polskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1997)
W niniejszej pracy są przedstawione wybrane zagadnienia z przygotowywanej
rozprawy doktorskiej pt: Analiza możliwości funkcjonalnego prezentowania
pohkich form deklinacyjnych i koniugacyjnych, w której autorka
chciałaby ...
Wybrane problemy koordynacji pracy w nauczaniu języka polskiego Jako obcego w ramach przedmiotu "język polski" i przedmiotu "chemia" w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
Celem niniejszego artykułu jest próba przeanalizowania możliwości
takiego zorganizowania procesu nauczania języka polskiego
w ramach przedmiotu "język polski", aby był on ściśle skoordynowany
z procesem nauczania języka ...
Do czego Polakom potrzebny jest ten nieszczęsny celownik? - czyli problemy cudzoziemców związane z użyciem rzadziej występujących form fleksyjnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2002)
Nauczyciel uczy się przez całe życie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
W artykule przedstawiono miejsce glottodydaktyki w obrębie dydaktyki i innych
nauk, a w ramach samej glottodydaktyki omówiono nauczanie JPJO: teorię – w części Badania
i lektury, i praktykę – w części Zachowania językowe ...
Moda językowa na frazeologizmy i idiomy w mediach jako „podtekst” glottodydaktyki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
Kursy języka polskiego jako obcego w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego w latach 1998–2008
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
Wariacje na temat dialogu, czyli co można zrobić z tekstem w grupie średnio zaawansowanej językowo na zajęciach z języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
Autorka artykułu koncentruje się na opisie metod wprowadzania niektórych zjawisk gramatycznych w procesie nauczania jpjo. Ilustruje je przykładami i ćwiczeniami opartymi na dialogu będącym jedną z ważniejszych form ...
Teksty-preteksty, czyli „poezja gramatyki i gramatyka poezji” na lekcjach języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
Artykuł pokazuje, w jaki sposób utwory poetyckie polskich autorów mogą być wykorzystywane na zajęciach z jpjo. Omawiane teksty literackie stwarzają możliwość przekazania wiedzy zarówno kulturowej, jak i językowej. Zagadnienia ...