Search
Now showing items 1-10 of 10
Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Internacjonalizacja polskich i ukraińskich przedsiębiorstw we współczesnych warunkach – ogólna charakterystyka
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
Treść opracowania, to ogólnie pojmowana charakterystyka warunków i możliwości internacjonalizacji polskich i ukraińskich przedsiębiorstw oraz porównanie wybranych czynników w tym procesie. Zawarto w nim informacje dotyczące ...
Wybrane systemy wspomagania zarządzania w przedsiębiorstwach o charakterze usługowym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
W artykule scharakteryzowane zostały wybrane, podstawowe systemy wspomagania zarządzania w przedsiębiorstwach. Pod uwagę zostały wzięte przedsiębiorstwa głównie o profilu usługowym. Na sporą ilość systemów tego typu ...
Możliwości zastosowania niemieckich rozwiązań praktycznych systemów rachunku kosztów w przedsiębiorstwach z innych krajów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
Celem rozdziału jest prezentacja systemów rachunku kosztów stosowanych przez niemieckie przedsiębiorstwa, w szczególności zaś koncepcji rachunku planowanych kosztów krańcowych i rachunku kosztów zasobów oraz próba odpowiedzi ...
The Business of International Enterprise
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
This article aims at theorizing about a business of international enterprise. With the vanishing frontiers of entities like enterprises, each and every enterprise is international by default. With the use of intellectual ...
Ścieżki niepowodzeń gospodarczych. Redukcja zagrożenia niepowodzeniem jako element strategii małej firmy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Integracja rachunkowości finansowej i zarządczej, z perspektywy raportowania informacji o segmentach działalności na przykładzie badanego przedsiębiorstwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Artykuł przedstawia problem integracji rachunkowości finansowej i zarządczej, tłem dla rozważań jest raportowanie dotyczące segmentów działalności. Międzynarodowe standardy (m.in. MSSF 8 Segmenty operacyjne) wymagają ...
Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa – aktualny stan dyskusji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Celem niniejszego opracowania jest omówienie na podstawie literatury przedmiotu najważniejszych wątków w dyskusji o źródłach kreowania przewagi konkurencyjnej współczesnego przedsiębiorstwa oraz wskazanie tych źródeł, które ...
Propozycja wyceny marki wg zmodyfikowanej metody bieżącego wykorzystania na przykładzie lodów Augusto
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Przedmiotem zainteresowania autorów opracowania jest marka lodów Augusto,
której producentem jest firma Kilargo. Jeszcze w latach 90. lody Augusto posiadały
10% rynku i były najchętniej kupowanymi lodami polskiej produkcji, ...
EVA jako kluczowy element strategii wzrostu wartości firmy – analiza polskiego sektora bankowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Głównym celem artykułu jest przedstawienie roli ekonomicznej wartości dodanej
(EVA®) w koncepcji zarządzania wartością firmy oraz zbadanie poziomu kreowanej
wartości wśród 12 banków notowanych na Giełdzie Papierów ...