Wyświetlanie pozycji 304-323 z 677

    • Państwo sprawne i życzliwe 

      Kieżun, Witold (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      Zgodnie z metodologicznym podejściem Krytycznej Teorii Organizacji autor przeprowadza analizę patologicznej praktyki działania z podstawowymi zasadami ustrojowymi, zawartymi w Konstytucji, a następnie identyfikuje główne ...
    • Partnerstwo publiczno-prywatne w Polsce i jego funkcjonowanie na przykładzie wybranych projektów 

      Rutkowski, Jerzy; Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Miastem i Regionem (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
    • Partycypacja pracownicza z perspektywy bezpieczeństwa pracy 

      Gableta, Małgorzata; Cierniak-Emerych, Anna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
      Job safety is a prominent aspect of employee expectations. This paper addresses job safety in a broader perspective, to make it more appropriate for the present needs and business applications. The author postulates to ...
    • Patologie zachowań kierowniczych i sposoby ich ograniczania w aspekcie przeprowadzanych zmian organizacyjnych 

      Janiak-Rejno, Iwona; Żarczyńska-Dobiesz, Agnieszka (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      W obliczu wysokiej dynamiki zmian zachodzących w otoczeniu systemu pracy, przedsiębiorstwa zmuszone są do podejmowania niemalŜe nieustannych wewnętrznych przeobraŜeń. Problemy poruszane w niniejszym artykule, a dotyczące ...
    • Payrolling – outsourcing in human resource management 

      Herdan, Agnieszka; Stuss, Magdalena (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
      The intensified globalization process, the fast-growing development of Information Technology, and the necessity to reduce operating costs, force companies to look for more efficient ways of using resources. Outsourcing ...
    • Percepcja szans i zagrożeń w polskich przedsiębiorstwach w kontekście wykorzystania outsourcingu – rezultaty badań 

      Drzewiecki, Jakub (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
      Celem artykułu jest identyfikacja oraz analiza wpływu percepcji uwzględnionych w badaniu szans i zagrożeń na zakres oraz dojrzałość outsourcingu stosowanego w polskich przedsiębiorstwach. Artykuł zawiera prezentację wyników ...
    • Perspektywa fenomenologiczna w instrumentarium badawczym nauk o zarządzaniu 

      Michalak, Joanna Malgorzata (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
      Phenomenological reflection aims at understanding the phenomenon of the human being in its real environment. As such phenomenology legitimates the use of quantitative research techniques by being sensitive to the nature ...
    • Perspektywa indywidualna 

      Januszkiewicz, Katarzyna ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
    • Perspektywa organizacji 

      Kołodziejczak, Małgorzata (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
    • Pinterest jako przejaw kultury obrazkowej w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw 

      Woźniakowski, Mariusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
    • Planowanie przestrzenne jako instrument ochrony interesów publicznych 

      Drzazga, Dominik (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
      Planowanie jako działalność człowieka można rozpatrywać z dwojakiego punktu widzenia. W tzw. ujęciu prakseologicznym jest ono logicznie uporządkowanym w czasie zbiorem czynności prowadzących do osiągnięcia celów określonych ...
    • Początki i rozwój światowej harmonizacji rachunkowości – droga do powstania IASC 

      Radosław, Ignatowski (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
    • Podatek dochodowy w rolnictwie a księgi rachunkowe – widmo zmian dla polskiego rolnika 

      Paprocki, Damian (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
      Artykuł jest poświęcony rachunkowości rolnej. Rolnictwo jest specyficznym i nieodzownym sektorem każdej gospodarki. W jej skład wchodzą przedsiębiorstwa wytwarzające produkty rolne pochodzenia roślinnego i zwierzęcego, a ...
    • Podstawowe nieprawidłowości w procesie oceny pracy – aspekt teoretyczny i praktyczny 

      Smolbik-Jęczmień, Alicja; Tracz, Ewa (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      Celem artykułu jest przedstawienie podstawowych błędów i nieprawidłowości w procesie oceny pracy (w wartościowaniu pracy i ocenie pracowników). Artykuł oparty jest na studiach literaturowych oraz na badaniach ankietowych ...
    • Podstawowe uwarunkowania dysfunkcji administracji publicznej 

      Walczak-Duraj, Danuta ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      Celem opracowania jest próba analizy podstawowych uwarunkowań dysfunkcji występujących w pracy administracji publicznej. Chodzi tutaj zarówno o administrację centralną jak i samorządową. W tekście zwrócono uwagę na trzy ...
    • Podstawy finansów 

      Marszałek, Jakub; Sekuła, Paweł (Uniwersytet Łódzki, Wydział ZarządzaniaKrajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury, 2015)
      W niniejszym rozdziale zaprezentowano wybrane, podstawowe zagadnienia z zakresu zarządzania finansami przedsiębiorstwa. Czytelnik pozna podstawowe założenia dla kreowania wartości przedsiębiorstwa oraz główne zadania stawiane ...
    • Podstawy rachunkowości 

      Gad, Jacek; Walińska, Ewa (Uniwersytet Łódzki, Wydział ZarządzaniaKrajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury, 2015)
      Celem niniejszego rozdziału jest przedstawienie podstawowych informacji na temat systemu informacyjnego rachunkowości. Po jego lekturze Czytelnik będzie potrafił zidentyfikować i wyjaśnić istotę ekonomiczną takich ...
    • Podstawy zarządzania 

      Czapla, Tomasz; Glinkowska, Beata (Uniwersytet Łódzki, Wydział ZarządzaniaKrajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury, 2015)
      Celem niniejszego rozdziału jest przedstawienie bazowych informacji na temat podstaw zarządzania skoncentrowanych wokół następujących obszarów tematycznych: formułowanie celów organizacyjnych, misja i wizja, podejmowanie ...
    • Podziękowania 

      Walińska, Ewa (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
    • Polityka bilansowa i analiza finansowa grupy kapitałowej w procesie decyzyjnym 

      Piątek, Edyta (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)
      Czynnikiem, decydującym w coraz większym stopniu o sukcesie gospodarczym organizacji, jest informacja. W celu pozyskiwania i tworzenia odpowiedniej informacji przedsiębiorstwa budują systemy informacyjne. Jednym z nich ...