Centra handlowe - miejsca spędzania czasu wolnego przez łodzian
Abstract
Celami artykułu było po pierwsze sprawdzenie, czym są we współczesnym świecie
zakupy dla mieszkańca dużego miasta, czy zmieniło się postrzeganie czynności zakupowych,
a po drugie identyfikacja osób, które traktują wypady do centrów handlowych
jako formę spędzania czasu wolnego. W dobie powszechnego „konsumpcjonizmu”
i pojawienia się w dużych miastach kompleksów handlowo-rozrywkowych (centrów
handlowych) należy baczną uwagę zwrócić na nowe pokolenie konsumentów, dla
których wypady do centrów handlowych nie są tylko obowiązkiem zrobienia zakupów,
ale stały się formą spędzania czasu wolnego. The aims of this article were to answer the questions what shopping meant for
modern big city dweller and whether perception of doing shopping was changed.
Additionally the author wanted to identify people for whom visiting the mall were the
way of spending their free time. In the time of overwhelming consumptionism and
blossoming of huge shopping centres there is need to observe young consumers for
whom visiting the mall were the way of spending their free time.