Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJabłonowska, Lidia
dc.contributor.authorAdamczyk, Justyna
dc.date.accessioned2015-06-30T13:07:20Z
dc.date.available2015-06-30T13:07:20Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10322
dc.description.abstract360-degree feedback, considered complex and multidimensional, is not commonly used for employees’ assessments. Its success depends on a proper selection of communication strategy. The article describes errors in communication efforts and presents them together with the most important conclusions drawn from the course of a multi-source feedback conducted based on a selection of cases from the commercial practice. Empirical material for the research is based on the experience of a human resources consulting firm in the years 2010–2012.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica;288
dc.titleBłędy komunikacyjne w procesie oceny 360 stopni (W świetle doświadczeń firmy doradztwa personalnego)pl_PL
dc.title.alternativeCommunication errors in 360-degree feedback process (Based on the experience of a human resources consulting firm)pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[121]-130pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationLidia Jabłonowska - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiegopl_PL
dc.contributor.authorAffiliationJustyna Adamczyk - RESOLUTIO Doradztwo Personalnepl_PL
dc.referencesAniszewska G., Gielnicka I., Polityka personalna w systemie organizacji, [w:] Aniszewska G., (red.), Kultura organizacyjna w zarządzaniu, PWE, Warszawa 2007pl_PL
dc.referencesBiernacka-Poszepczyńska K., Komunikacja jako sukces działań HR, „Magazyn HR”, 2011, nr 4, www.magazynhr.plpl_PL
dc.referencesDalton M.A., When the Purpose of Using Multi-Rater Feedback Is Behavior Change, [w:] Bracken D. (et. al), Should 360-degree Feedback Be Used Only for Developmental purposes?, Center for Creative Leadership, Greensboro, North Carolina 1997pl_PL
dc.referencesGrzybowski M., W poszukiwaniu obiektywnej oceny, „Harvard Business Review Polska”, 2012, nr 109pl_PL
dc.referencesJabłonowska L., Modelling of Communication Process within Organisations in Tterms of SME Development, [w:] Lachiewicz S., Szymańska K., Kurowska M., (ed.), The Determinants of Entrepreneurship Development in SME Sector Companies, Technical University of Lodz, Lodz 2011pl_PL
dc.referencesKędzierska J., Komunikacja procesu oceny 360 stopni, „Personel i Zarządzanie”, 2013, nr 1pl_PL
dc.referencesLee R., Brotheridge G.M., When Prey Turns Predatory: Workplace Bullying As a Predictor of Counteraggression, Bullying, Coping and Well-Being. „European Journal of Work and Organizational Psychology” 2006, no 15pl_PL
dc.referencesLepsinger R., Lucia A. D., 360 stopni. System ocen pracowniczych, Helion, Gliwice 2007pl_PL
dc.referencesLoretto W., Duncan C., White P.J., Ageism and Employment: Controversies, Ambiguities and Younger People’s Perceptions. „Ageing & Society” 2000, no. 20(3)pl_PL
dc.referencesMrzygłód J., Rapacka M., Rostkowski T., System ocen okresowych pracowników, [w:] Rostkowski T., (red.), Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi, Difin, Warszawa 2004pl_PL
dc.referencesNikodemska S., Wieloźródłowa diagnoza kompetencji, „Personel i Zarządzanie”, 2012, nr 11pl_PL
dc.referencesQuirke B., Komunikacja wewnętrzna krok po kroku, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011pl_PL
dc.referencesSanghera P., CAPM in Depth: Certified Associate in Project Management Study Guide for the CAPM Exam, Cengage Learning, 2011pl_PL
dc.referencesSidor-Rządkowska M., Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL, Wolters Kluwer Business, Warszawa 2011pl_PL
dc.referencesSikora J., Zespół pracowniczy, Oficyna Wydawnicza OPO, Bydgoszcz 2000pl_PL
dc.referencesTyrańska M., Walas J., Kierownik pod lupą. System ocen kadr w firmie, „Personel” 1998, nr 11pl_PL
dc.referencesWagner E., Projektmarketing: Erfolg durch professionelle Kommunikation, [w:] Kerber G., Marre R., (hrsg.), Zukunft im Projektmanagement, Glashuetten 2003pl_PL
dc.referencesWard P., Ocena pracownicza 360 stopni, metoda sprzężenia zwrotnego, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord