Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-4 z 4
Triada doświadczeń turystycznych i efekt „wow!” podstawą kreowania nowoczesnej oferty turystycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015)
Nowa ekonomia szczególne znaczenie przypisuje m.in. przekształceniom modelu konsumpcji. Jedną z teorii wyjaśniających związane z tym zjawiska jest tzw. ekonomia doświadczeń (experience economy) autorstwa B. Pine’a i J. ...
Nowe przestrzenie i formy turystyki w gospodarce doświadczeń
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Jedną z najgłośniejszych gospodarczych teorii początku XXI w. jest koncepcja ekonomii doświadczeń B. PINE’A I J. GILMORE’A (1999). Dla branży turystycznej nie jest to nic nowego – od zawsze sprzedaje przecież emocje, ...
Doświadczenie - stary-nowy paradygmat turystyki
(Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie, 2016)
Podróżowanie od zawsze wiązało się z silnymi wewnętrznymi przeżyciami. Traktowano je jednak raczej jako „uboczny” efekt podróżowania, a nie istotny cel działalności firm turystycznych. Rozwój gospodarki doświadczeń wzmógł ...
Turystyka kontrowersyjna jako emanacja gospodarki doświadczeń
(AWF Józefa Piłsudskiego w Warszawie, Filia w Białej Podlaskiej, 2015)
Turystyka XXI wieku staje się coraz bardziej skomplikowanym, złożonym i trudnym do jednoznacznej oceny zjawiskiem. Najważniejszymi obszarami kontrowersji są: zachowania turystów, miejsca wypoczynku, formy turystyki, produkty ...