Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-6 z 6
Przemiany siedlisk wsi pod wpływem urbanizacji we wschodnim paśmie aglomeracji łódzkiej (koluszkowsko-brzezińskim)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2006)
W pierwszej części artykułu przedstawiono rozwój sieci osadniczej wschodniego pasma
aglomeracji łódzkiej jak o układu linii, posługując się metodą grafów. W dalszej części omówiono
przemiany funkcjonalno-przestrzenne ...
Rozwój osadnictwa wiejskiego w regionie łódzkim
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
W artykule skoncentrowano się na procesach rozwoju osadnictwa wiejskiego w województwie
łódzkim w kontekście głównych uwarunkowań przyrodniczych i społeczno-gospodarczych.
W poszczególnych częściach opracowania określono ...
Postrzeganie uwarunkowań rozwoju i zmian w rolnictwie przez właścicieli gospodarstw rolnych w okresie transformacji ustrojowej (przykład 5 gmin aglomeracji łódzkiej)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2007)
This paper discusses development prospects and changes in agriculture in the opinion
of fanners. The major issues included in the survey concerned factors stimulating and
hampering agricultural activity, perception of ...
Wybrane koncepcje wsi we współczesnych badaniach geografii społecznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)
W artykule przedstawiono wybrane koncepcje badawcze wsi we współczesnych
ujęciach geografii społecznej. Celem artykułu jest zarysowanie koncepcji badawczych
wsi (perspektywa społeczno-osadnicza) jako pewnej alternatywy ...
Przemiany społeczno-gospodarcze wsi aglomeracji łódzkiej w okresie transformacji ustrojowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
Przedmiotem badań są przemiany społeczno-gospodarcze wsi aglomeracji łódzkiej. W płaszczyźnie ponadjednostkowej przedmiot badań stanowią globalne efekty działań społeczno-gospodarczych człowieka. Analiza przemian ...
Centrum handlowo-rozrywkowe jako 'miejsce' w przestrzeni społecznej Łodzi. Przykład 'Manufaktury'
(Katedra Gospodarki Przestrzennej i Planowania Przestrzennego, 2009)
The article presents the commercial and entertainment complex as a “place” in
the social space of the city. “Manufaktura” is renewal, revitalized area in the inner
city. This space is involved in the implementation of ...