Turystyczne logo
Streszczenie
Zagadnienia wizualnej identyfikacji firmy i produktu od dawna poruszane są w literaturze przedmiotu. Prace te rzadko jednak poświęcone są firmom i usługom turystycznym, a przecież problematyka efektywnego wykorzystywania logo w turystyce wydaje się istotna z co najmniej trzech powodów. Po pierwsze - z powodu konieczności odróżnienia się od konkurencji, oferującej w gruncie rzeczy bardzo podobne produkty, po drugie - możliwości odwołania się do sfery uczuć i emocji przy sprzedaży nieuchwytnych, nienamacalnych usług turystycznych, po trzecie wreszcie - łatwości posługiwania się w komunikacji międzynarodowej ogólnie zrozumiałym obrazem. W artykule zaprezentowano najważniejsze zagadnienia teoretyczne dotyczące logo. Na wstępie określono miejsce znaku graficznego w systemie marki. Następnie przedstawiono definicję logo, a także jego podstawowe warianty, elementy składowe i funkcje. Omówiono również główne kategorie znaków graficznych oraz ich rodzaje wynikające z przyjętej strategii marki i charakteru zakodowanych informacji. Swoistym podsumowaniem tej części pracy są zasady tworzenia skutecznego logo, w tym m.in. etapy kreowania znaku graficznego i pożądane cechy dobrego logo. W końcowej części artykułu zaprezentowano najciekawsze przykłady turystycznych znaków graficznych wykorzystujących symbole powszechnie kojarzone z podróżowaniem. Analizie towarzyszy tablica z omawianymi znakami.
Collections