Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPiórczyński, Józef
dc.date.accessioned2014-05-23T08:43:46Z
dc.date.available2014-05-23T08:43:46Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn0208-6107
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/4585
dc.description.abstractThe article analyses two first Schelling's works devoted to philosophy of identity: "Darstellung meines Systems der Philosophie" from 1801 and dialogue "Bruno oder über das göttliche und natürliche Prinzip der Dinge" from 1820. In the first one the absolute mind is presented as absolute qualitative identity of object and subject, as absolutely simple and not diverse substance. The form of being of absolute identity is cognition, which realises as infinite constitution of object. Particular things as potencies are quantitative difference between that which is subjective and that which is objective. According to dialogue Bruno, idea as true and eternal reality is unity of what is real and ideal, finite and unfinite. On the other hand, finite things contain their opposite (lack of unity) of their components.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Philosophica;24/2011
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.titleFilozofia tożsamości Schellinga. Pierwsze wersjepl_PL
dc.title.alternativeSchellings's philosophy of identity. The first versionspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number73-88pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationInstytut Filozofii, Uniwersytet Łódzkipl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska