Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorStasiak, Andrzej
dc.date.accessioned2014-02-12T22:37:21Z
dc.date.available2014-02-12T22:37:21Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.citationStasiak A., 2002, Turystyczne logo, Turystyka i Hotelarstwo, Wyd. WSTH w Łodzi, nr 1.pl_PL
dc.identifier.issn1644-8871
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/3483
dc.description.abstractZagadnienia wizualnej identyfikacji firmy i produktu od dawna poruszane są w literaturze przedmiotu. Prace te rzadko jednak poświęcone są firmom i usługom turystycznym, a przecież problematyka efektywnego wykorzystywania logo w turystyce wydaje się istotna z co najmniej trzech powodów. Po pierwsze - z powodu konieczności odróżnienia się od konkurencji, oferującej w gruncie rzeczy bardzo podobne produkty, po drugie - możliwości odwołania się do sfery uczuć i emocji przy sprzedaży nieuchwytnych, nienamacalnych usług turystycznych, po trzecie wreszcie - łatwości posługiwania się w komunikacji międzynarodowej ogólnie zrozumiałym obrazem. W artykule zaprezentowano najważniejsze zagadnienia teoretyczne dotyczące logo. Na wstępie określono miejsce znaku graficznego w systemie marki. Następnie przedstawiono definicję logo, a także jego podstawowe warianty, elementy składowe i funkcje. Omówiono również główne kategorie znaków graficznych oraz ich rodzaje wynikające z przyjętej strategii marki i charakteru zakodowanych informacji. Swoistym podsumowaniem tej części pracy są zasady tworzenia skutecznego logo, w tym m.in. etapy kreowania znaku graficznego i pożądane cechy dobrego logo. W końcowej części artykułu zaprezentowano najciekawsze przykłady turystycznych znaków graficznych wykorzystujących symbole powszechnie kojarzone z podróżowaniem. Analizie towarzyszy tablica z omawianymi znakami.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzipl_PL
dc.relation.ispartofseriesTurystyka i Hotelarstwo;nr 1
dc.subjectturystyczne logopl_PL
dc.subjectznak graficznypl_PL
dc.subjectznak firmowypl_PL
dc.subjectmarkapl_PL
dc.titleTurystyczne logopl_PL
dc.title.alternativeA tourist logopl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number68-82pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.contributor.authorAffiliationWyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Łodzipl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord