Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKapias, Michał
dc.contributor.authorPolok, Grzegorz
dc.date.accessioned2019-04-03T08:57:02Z
dc.date.available2019-04-03T08:57:02Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1899-2226
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27303
dc.description.abstractLately, the subject of responsibility has gained importance in the context of the economic crisis. In economy, it took the form of social responsibility. It concerns activities additionally undertaken by organizations in order to establish correct relations with their employees and society, as well as with regard to the natural environment. Therefore, a very important role is played by the ethos of the undertaken socially responsible actions. To a large extent, it is reflected in the ethical dimension. Thus, in enterprises, codes of ethics have become a base of axiology in the building of the organizational cultures. Unfortunately, Polish companies—as shown in the paper—still attach a lesser role to the ethical dimension of business.en_GB
dc.description.sponsorshipPublication of English-language versions of the volumes of the "Annales. Ethics in Economic Life" financed through contract no. 501/1/P-DUN/2017 from the funds of the Ministry of Science and Higher Education devoted to the promotion of scholarship.en_GB
dc.language.isoenen_GB
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen_GB
dc.relation.ispartofseriesAnnales. Ethics in Economic Life; 5
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.en_GB
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0en_GB
dc.subjectsocial responsibilityen_GB
dc.subjectethosen_GB
dc.subjectethicsen_GB
dc.titleActivities in the space that formalizes social responsibility from the perspective of completed researchen_GB
dc.typeArticleen_GB
dc.page.number45-56
dc.contributor.authorAffiliationMichał Kapias, Grzegorz Polok - University of Economics in Katowice, Faculty of Economics, Department of Public Management and Social Sciencese
dc.identifier.eissn2353-4869
dc.referencesCarroll, A. B. (1979). A three-dimensional conceptual model of corporate social performance. Academy of Management Review, 4(4), 497–505.en_GB
dc.referencesCarroll, A. B. (1991). The pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders. Business Horizons, 34(4), 39–48.en_GB
dc.referencesCelary, I., & Polok, G. (Eds.). (2013). Homo oeconomicus w pastoralno-społecznej przestrzeni. Katowice: Publisher Księgarnia św. Jacka.en_GB
dc.referencesDaft, R. L. (1995). Organizational theory & design. Minneapolis/St. Paul: West Publishing Company.en_GB
dc.referencesDavis, K., & Blomstrom, R. (1975). Business and society: Environment and responsibility. New York: McGraw-Hill.en_GB
dc.referencesEuropean Commission. (2001, July 18). Green Paper: Promoting a European framework for Corporate Social Responsibility. COM (2001) 366 final.Brussels.en_GB
dc.referencesFilek, J. (2004). Wprowadzenie do etyki biznesu. Kraków: Publisher of the Cracow University of Economics.en_GB
dc.referencesFilek, J. (2006). Społeczna odpowiedzialność biznesu. Tylko moda czy nowy model prowadzenia działalności gospodarczej. Kraków: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta.en_GB
dc.referencesGałkowski, J. W. (2002). Zasady etyki zawodowej – etyka biznesu. In M. Borkowska, & J. W. Gałkowski (Eds.), Etyka w biznesie. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.en_GB
dc.referencesGórski, J. (2014, January 23). Po co jest bojkot, czyli użyteczni idioci kontra szkodliwi mądrale. https://nowyobywatel.pl/2014/01/23/po-co-jest-bojkot-czyli-uzyteczni-idioci-kontra-szkodliwi-madrale/en_GB
dc.referencesJohn Paul II. (1987). Sollicitudo rei socialis. Vatican.en_GB
dc.referencesJohn Paul II. (1991). Centesimus annus. Katowice: Publisher Księgarnia św. Jacka.en_GB
dc.referencesKapias, M. (Ed.). (2014). Społeczna odpowiedzialność w przestrzeni publicznej. Strategie i społeczne znaczenie. Katowice: Wydawnictwo Naukowe“Śląsk”.en_GB
dc.referencesKapias, M., & Polok, G. (2007). Osoba – Cnota – Wartość. Katowice: Publisher of the University of Economics in Katowice.en_GB
dc.referencesKapias, M., & Polok, G. (2015). Rola etosu w kształtowaniu działań społecznie odpowiedzialnych w świetle przeprowadzonych badań. Annales. Ethics in Economic Life, 18(1), 71–82.en_GB
dc.referencesLewicka-Strzałecka, A. (1999). Etyczne programy firm: teoria i praktyka. In W. Gasparski, A. Lewicka-Strzałeczka, & D. Miller (Eds.), Etyka biznesu, gospodarki i zarządzania. Łódź: Wyd. Publisher of the College of Humanities and Economics in Łódź.en_GB
dc.referencesLorsch, J. W. (1986). Managing culture. The invisible barrier to strategic change. California Management Review, 28(2), 95–109.en_GB
dc.referencesNakonieczna, J. (2003). Społeczna odpowiedzialność – nowy akcent globalnej strategii przedsiębiorstw międzynarodowych. In J. Symonides, M. Haliżak, & R. Kuźniar (Eds.), Globalizacja a stosunki międzynarodowe. Bydgoszcz–Warszawa: Branta.en_GB
dc.referencesPietrzkiewicz, T. (1997). Systemy wartości i kodeksy etyczne w gospodarce. Warsaw: Institute of Organization and Management in Industry ORGMASZ Publishing House.en_GB
dc.referencesRok, B. (2000). System społecznej odpowiedzialności. In B. Rok (Ed.), Więcej niż zysk, czyli odpowiedzialny biznes. Programy, strategie, standardy. Warszawa: Responsible Business Forum.en_GB
dc.referencesRok, B. (2004). Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie. Warszawa: Academy of Philanthropy Development in Poland, Responsible Business Forum.en_GB
dc.referencesSchein, E. (1986). How Culture Forms, Develops and Changes. In R. Kilmann, M. Saxton, & R. Serpa (Eds.), Gaining Control of the Corporate Culture. San Francisco: Jossey – Bass Publishers.en_GB
dc.referencesStachewicz, K. (2006, May 31). Fenomenologia a dialog. http://portal.tezeusz.pl/2006/05/31/fenomenologia-a-dialog/en_GB
dc.referencesStoner, J. A. F., Freeman, R. E., & Gilbert Jr., D. R. (2001). Kierowanie. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne.en_GB
dc.referencesZbiegień-Maciąg, L. (1996). Etyka w zarządzaniu. Warszawa: The Manager Information Center Publishing House.en_GB
dc.contributor.authorEmailmichal.kapias@ue.katowice.pl
dc.contributor.authorEmailgrzegorz.polok@ue.katowice.pl
dc.identifier.doi10.18778/1899-2226.21.5.04
dc.relation.volume21en_GB
dc.subject.jelM14


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.