Przeglądaj według tematu "e-learning"
Wyświetlanie pozycji 1-14 z 14
-
Branża TSL wobec wyzwań zrównoważonego rozwoju – wybrane aspekty
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022)Monografia porusza wybrane społeczne, gospodarcze i środowiskowe aspekty koncepcji zrównoważonego rozwoju w branży TSL. Wpisuje się w rozważania na temat takiego wychodzenia naprzeciw potrzebom współczesnych pokoleń, aby ... -
Cyfryzacja szkoły w społeczeństwie informacyjnym (na przykładzie polskich rządowych dokumentów i projektów)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-03-31)The development of the information technology was not solely focused on innovating the economic area; the changes it caused in the social and educational spheres were equally important. Nowadays, as the development of IT ... -
E-learning jako narzędzie wspomagające rozwój kompetencji miękkich pracowników przedsiębiorstw z branży TSL
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022)W związku z dynamicznym rozwojem usług TSL w przedsiębiorstwach konieczne jest zadbanie o aspekt nabywania przez pracowników wiedzy niezbędnej do wykonywania zadań. W teorii i praktyce wciąż poszukuje się najlepszych ... -
"Gamifikacja", "grywalizacja" czy "gryfikacja" – aktywizacja uczniów podczas zajęć zdalnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2023-12-07)The article has a theoretical and practical dimension. It addresses the issue of ways to activate foreigners during distance learning. It discusses a variety of nomenclatures describing the process of transferring game ... -
Is e-learning a panacea for the current challenges of business ethics teaching?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-03-30)The scope of the paper is to investigate whether e-learning is a good alternative to achieve business ethics teaching goals in the challenging context of disembedded economies. To achieve this goal, I used various ... -
Jakość kursów e-learning
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)W polskim szkolnictwie wyższym następuje wiele zmian, głównie wynikających z wprowadzania do życia akademickiego nowoczesnych technologii. Wymogi zapewnienia jakości kursów internetowych nie są uwarunkowane prawnie. Od ... -
Polish philology education in the digital age. Is it still present at Polish schools and universities?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-03-31)This article is an analysis of the use of digital education in Polish philological education, both at schools and at public universities. The author presents how Polish lessons and classes are fulfilled using technology, ... -
Pomoce dydaktyczne w nauczaniu statystyki – narzędzia do opracowania pomocy i zasoby internetowe
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)E-learning tools are an attractive and powerful new way in teaching statistics. There is a huge variety of web-based statistics resources available. The web-based systems contents combine text information, multimedia ... -
Potencjał metod e-learning w nauczaniu przedmiotów ilościowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)This paper discusses the idea of use of e-learning methods for the academics, emphasizing its potential in quantitative courses. Chosen problems with and benefits of the methods mentioned above will be presented. -
Szkolenia biblioteczne online w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego. Wyniki ankiety ewaluacyjnej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The article describes the basic methodological issues of the elearning and their function in the preparation of the online library training for University of Łódź students. Supported with the results of the training ... -
Szkolenie biblioteczne w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego oczami studentów: omówienie wyników ankiety ewaluacyjnej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019-12-16)The article describes the basic methodological issues of the evaluation practices in public institutions. Supported with the results of the library training evaluation survey, the students’ attitude to the course and their ... -
Teaching the pronunciation of sentence final and word boundary stops to French learners of English: distracted imitation versus audio-visual explanations.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017-02-23)Studies on stop unrelease in second language acquisition have hitherto focused on the productions of Slavic learners of English (Šimáčková & Podlipský, 2015) and experiments on Polish learners of English; the latter show ... -
Toward Understanding Students’ Learning Strategies in e-Learning Environments
(2016)This thesis focuses on how students work with e-learning modules which are an integral part of their language courses at the University of Information Technology and Management in Rzeszów. The theoretical part discusses ... -
Use of L2 Pronunciation Techniques in and Outside Classes: Students’ Preferences
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-12-29)The present study describes the level of effectiveness of both traditional and computer-assisted second language pronunciation techniques from the students’ perspectives. By traditional techniques we mean those activities ...